حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت مولای متقیان ، غرق در ماتم و عزا شد حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت مولای متقیان ، غرق در ماتم و عزا شد حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت مولای متقیان ، غرق در ماتم و عزا شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت مولای متقیان ، غرق در ماتم و عزا شد حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت مولای متقیان ، غرق در ماتم و عزا شد حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت مولای متقیان ، غرق در ماتم و عزا شد حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت مولای متقیان ، غرق در ماتم و عزا شد حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت مولای متقیان ، غرق در ماتم و عزا شد

حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت مولای متقیان ، غرق در ماتم و عزا شد

حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت مولای متقیان ، غرق در ماتم و عزا بود و مراسم احیاء شب بیست و یکم درحرم مطهر رضوی باشکوه تمام برگزارشد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد، در شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان تمامي صحن ها و حتي فضاي باز حومه صحن هاي حرم مطهر مفروش شد و زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوي درفضايي معنوي مراسم قرآن به سر را برگزاركردند.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر ناصر رفيعي در ويژه برنامه مراسم احياء شب بيست و يكم حرم مطهر رضوي با اشاره به اينكه شب قدر، قلب ماه مبارك رمضان است، عنوان كرد: قرآن در اين شب نازل شد و فرشتگان نيز در اين شب بر زمين فرود مي‎آيند و ولي خدا در اين شب ميزبان فرشتگان و اعمال انسان‎ها هستند، در روايات آمده است كه به شب قدر ايمان بياوريد زيرا اين ليالي، شبِ اميرالمومنان(ع) و اولاد ايشان است.
اين استاد حوزه با اشاره به اينكه برخي متاسفانه معنويت نوين را در جامعه ترويج مي‎دهند، اظهار كرد: برخي از اين معنويت‏‌هاي نوين از طريق موسيقي و عرفان‎هاي كاذب صورت مي‎گيرد، در اين معنويت‎ها خدا، پيغمبر، امام و نماز وجود ندارد. آنها معنويت را خوب بودن تفسير كرده و كاري به دينداري ندارند، آگاه باشيم كه اين معنويت خيلي خطرناك است.
وي افزود: تفكيك بين تقيد ديني و خوب بودن، فرافكني است، مومن واقعي كه مي‎خواهد معنويت خوب را درك كند بايد تقيد به دينداري داشته باشد و هم به شريعت عمل كند.
دكتر رفيعي افزود: احاديث زيادي وجود دارد كه اسم آن را مي‎توان «نگراني هاي پيامبر(ص) براي كاهش معنويت» گذاشت، لذا بايد به تمام چارچوب دين پايبند بود.
وي ضعف باورهاي ديني را يكي از عوامل كاهش معنويت برشمرد و عنوان كرد: كسي كه در اعتقادات متزلزل است، نماز بي‎حال مي‎خواند، اهل خمس هم نمي‎شود، حجابش را هم كم‎كم كنار مي‎گذارد، همه بايد در تقويت اعتقادات خويش تلاش كنيم، مدارس هم بايد مسائل اعتقادي را به شيوه مناسب و متقن بيان كنند، اينكه نام امام دوم چيست كه مسيحي‎ها هم مي‎دانند، لذا بايد اعتقاد و معرفت به امامان را بيشتر و كامل‎تر بيان كرد و از طريق رسانه‎هاي عمومي كشور اين معارف را ترويج داد.
اين استاد حوزه با اشاره به اينكه شبكه‎هاي ماهواره‎اي اكنون به دنبال تضعيف‎ اعتقادات و شبهه‎افكني هستند، تاكيد كرد: برخي متاسفانه هر كجاي دين را كه دوست داشته باشند عمل مي‎كنند و آنجايي را كه دوست ندارند و يا سخت است را رها مي‎كنند، اين عمل انسان ناشي از ضعف اعتقادي است.
وي دومين عامل ضعف اعتقادي را لقمه حرام عنوان و اظهار كرد: لقمه حرام در ذريه انسان اثر مي‎گذارد، اكنون در معنويت نويني كه سكولار آن را بيان مي‎كند، لقمه حلال و حرام معنا ندارد، ذبح حلال و حرام فرقي ندارد، آنها حتي خطبه عقد خواندن براي ازدواج را هم مسخره مي‎كنند. رسول گرامي اسلام در حديثي مي‎فرمايند كه در آخرالزمان دو چيز خيلي كم گير مي‎آيد يكي برادر ديني و ديگري پول حلال.
حجت الاسلام رفيعي ادامه داد: عادت به گناه سومين عامل ضعف ايمان است، اگر گناه عادي شود ديگر نماز نمي‎تواند «تنهي عن الفحشاء» باشد، اكنون اين همه پرونده قضايي و شكايت در قوه قضاييه از عادت به گناه سرچشمه گرفته است، اگر گناه در جامعه قبح نداشته باشد اعتقاد و دينداري هم ديگر معنايي هم نخواهد داشت.
وي بي توجهي خانواده ها به مسائل اعتقادي را از ديگر عوامل كاهش معنويت در جامعه معرفي كرد و افزود: تجمل‎گرايي از ديگر عوامل كاهش معنويت در جامعه است، البته مال حلال، خانه بزرگ، شغل خوب كه باعث كسب مال حلال مي‎شود، بد نيست، اما تجمل گرايي كه اكنون متاسفانه در جامعه ترويج يافته بد است و باعث ضعف اعتقادي مي‎شود، كسي كه حب دنيا دارد اهل حرام خواري و كسب مال حرام براي تجمل گرايي مي‎شود.
در ادمه اين مراسم احياي شب بيست و يكم رمضان با حضور گسترده زائران رضوي با قرائت دعاهاي جوشن كبير و ذكر استغفار، قرآن به سر گرفتن، برگزار شد.
اين گزارش حاكي است در سالروز شهادت مظلومانه مولاي متقيان حضرت علي(ع) حرم مطهر رضوي مملو از زائران و مجاوراني بود كه براي عرض تسليت اين مصيبت به محضر ولي نعمت‌شان حضرت علي ‌بن موسي‌الرضا(ع) به اين بارگاه منور و نوراني مشرف شده بودند.
مراسم روز شهادت اميرالمومنين(ع) ساعتي قبل از اقامه نماز ظهر و عصر با سخنراني حجت‌الاسلام مرتضي حميدي آغاز شد و بعد از اقامه نماز با مداحي و ذكر مصيبت توسط مداح و ذاكر اهل بيت(ع) محمد عطاپور در غم شهادت حضرت علي(ع) ادامه يافت.
ميهمان ويژه اين مراسم شهيدي از شهداي مدافع حرم به نام «گل‌آقا مرادي» بود كه با شكوهي خاص بعد از اقامه نماز ميت به امامت آيت‌الله حسيني ايازي، بر دوش زائران حرم رضوي و عزاداران علوي تشييع شد.


| شناسه مطلب: 88730




رضوي شهادت



مطالب مرتبط

نظرات کاربران