حج فرصتی برای حل مشکلات مسلمانان جهان است حج فرصتی برای حل مشکلات مسلمانان جهان است حج فرصتی برای حل مشکلات مسلمانان جهان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حج فرصتی برای حل مشکلات مسلمانان جهان است حج فرصتی برای حل مشکلات مسلمانان جهان است حج فرصتی برای حل مشکلات مسلمانان جهان است حج فرصتی برای حل مشکلات مسلمانان جهان است حج فرصتی برای حل مشکلات مسلمانان جهان است

حج فرصتی برای حل مشکلات مسلمانان جهان است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حج را فرصتی برای حل مشکلات مسلمانان جهان دانست و اظهار داشت: حج، مظهر نشان دادن اقتدار مسلمانان است، انعکاس حضور یکپارچه مسلمانان در این اجتماع عظیم باعث می شود، اقتدار امت اسلامی به رخ جهانیان کشیده شود.

آيت الله محمود رجبي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج به اهميت حج پرداخت و گفت: حج يكي از واجباتي است كه در فرهنگ ديني ما به عنوان اصول دين شناخته مي شود.
وي افزود: حج از جمله عبادتي به شمار مي آيد كه از ويژگي هاي منحصر به فرد برخوردار است، عبادتي است كه در اوج عبادات، جنبه هاي معنوي و فردي دارد، همچنين بعد اجتماعي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي در حج ديده شده است.
آيت الله رجبي تصريح كرد: در اين اجتماع همه مردم از كشورهاي مختلف حضور دارند و به طور طبيعي اثرگزاري آن در مقايسه با ساير عبادات اجتماعي مثل نماز جمعه بسيار گسترده است يعني جهان اسلام را در جريان قرار مي دهد.
وي با بيان اينكه حج يك شبكه اطلاع رساني و اطلاع يابي براي مسلمانان جهان به شمار مي آيد، ادامه داد: حج، مظهر نشان دادن اقتدار مسلمانان است، وقتي در آن اجتماع بزرگ حضور پيدا مي كنند، انعكاس حضور يكپارچه مسلمانان در اين اجتماع عظيم باعث مي شود، اقتدار امت اسلامي به رخ جهانيان كشيده شود.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: حضور زائران در سرزمين وحي از كشورهاي مختلف اسلامي، سبب مي شود تا مسلمانان از مشكلات و بحراني هاي كه در داخل كشورهايشان وجود دارد با تبادل نظر و گفت وگو راهكارهاي اساسي را پيدا كنند.
قائم مقام موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره)، يادآور شد: حج در عين حالي كه به بعد معنوي و تربيتي انسان توجه دارد، اردوگاهي براي آمادگي سازي انسان هاست و براي حركت در مسير تعالي و كمال انساني و رسيدن به خدا برنامه دارد.
وي تصريح كرد: فريضه حج، زمينه بسيار خوبي براي يادآوري غفلت هاي تربيتي و معنوي است كه در ساير عبادات چنين چيزي وجود ندارد به خصوص از ديد فرهنگ اهل بيت يكي از جاهاي كه حضرت بقيه الله الاعظم در بخشي يا همه مراسم حضور دارند، مراسم حج است كه طبق تعاليم ديني مي دانيم بدون هيچ ترديدي هر ساله ايشان در اين مراسم عظيم و معنوي حضور دارند و اين بالاترين زمينه تربيتي را دارد كه در فضاي حج، امام زمان(عج)حضور پيدا مي كنند.
آيت الله رجبي خاطر نشان كرد: وقتي انسان از هر بعدي به حج نگاه مي كند، اين فريضه عبادتي و برنامه جامعي است كه كل اسلام را در ابعاد مختلف بيان مي كند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران