برگزاری مراسم دعا و مناجات در خیمه‌گاه برگزاری مراسم دعا و مناجات در خیمه‌گاه برگزاری مراسم دعا و مناجات در خیمه‌گاه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری مراسم دعا و مناجات در خیمه‌گاه برگزاری مراسم دعا و مناجات در خیمه‌گاه برگزاری مراسم دعا و مناجات در خیمه‌گاه برگزاری مراسم دعا و مناجات در خیمه‌گاه برگزاری مراسم دعا و مناجات در خیمه‌گاه

برگزاری مراسم دعا و مناجات در خیمه‌گاه

مراسم دعا و مناجات هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان در خیمه‌گاه حسینی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلا، حجت‌الاسلام‌والمسلمين مرتضي خادمي جانشين بعثه رهبري در كربلا، در جلسه روحانيون و مداحان كربلا گفت: مراسم دعا و مناجات هر شب از ساعت 22 در خيمه‌گاه حسيني با حضور زائران برگزار مي‌شود.
وي از روحانيون درخواست كرد، تا زائران را براي شركت در اين مراسم تشويق و ترغيب كنند.
در ادامه اين جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد رضا فقيهي سخنران بعثه رهبري طي سخناني گفت: مهم‌ترين عاملي كه مي‌تواند يك روحاني و مداح را در كار تبليغ موفق كند بحث مقبوليت است.
وي افزود: قرآن در سوره آل‌عمران آيه 159 در مورد اخلاق پيامبر مي‌فرمايد، اي پيامبر به خاطر رحمت خداوند اخلاقت نرم شد و اگر اخلاقت سخت بود، مردم از دورت پراكنده مي‌شدند.
سخنران بعثه رهبري با اشاره به اين‌كه هر كس هركجا بخواهد تبليغ كند بايد گوينده را قبول داشته باشد، اظهار كرد: حتي در منزل اگر بخواهيد فرزندتان را نصيحت‌كنيد، بايد شمارا قبول داشته باشند.
وي يادآور شد: در سفرهاي زيارتي بااخلاق و نرمي سخن افراد را جذب كنيد. در سفر به عتبات اين زمينه‌ها زياد است، بر اساس آيه شريفه قرآن كه مي‌فرمايد مردم را به‌غيراز زبان خود دعوت كنيد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين فقيهي در ادامه خاطرنشان كرد: اگر انسان مي‌خواهد در تبليغ مؤثر باشد، اول بايد زمينه آن را فراهم كند. بااخلاق، مهرباني و محبت افراد را دعوت كنيد
وي افزود: ما مسئوليت سنگيني بر عهده‌داريم. روحانيت 14 قرن بااخلاق و رفتار و جاذبه‌هايي كه در دين داشتند، اسلام را حفظ كردند. در سفرها مسئوليت ما سنگين‌تر مي‌شود و بايد براي جذب مردم همت بيشتري كنيم.


| شناسه مطلب: 88775




كربلا



نظرات کاربران