جلوه های مبارزه با استعمار انگلیس در موزه انقلاب عشرین نجف  تصاویر جلوه های مبارزه با استعمار انگلیس در موزه انقلاب عشرین نجف  تصاویر جلوه های مبارزه با استعمار انگلیس در موزه انقلاب عشرین نجف  تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلوه های مبارزه با استعمار انگلیس در موزه انقلاب عشرین نجف  تصاویر جلوه های مبارزه با استعمار انگلیس در موزه انقلاب عشرین نجف  تصاویر جلوه های مبارزه با استعمار انگلیس در موزه انقلاب عشرین نجف  تصاویر جلوه های مبارزه با استعمار انگلیس در موزه انقلاب عشرین نجف  تصاویر جلوه های مبارزه با استعمار انگلیس در موزه انقلاب عشرین نجف  تصاویر

جلوه های مبارزه با استعمار انگلیس در موزه انقلاب عشرین نجف تصاویر

موزه انقلاب عشرین در منطقه تاریخی «خان الشیلان» که قدمت آن به اوایل قرن نوزدهم میلادی بازمی‌گردد، در شهر نجف اشرف دایر است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلا، در اين موزه اسامي انقلابيون و اطلاعاتي درباره آنان از طريق تصاوير پانوراما و همچنين وسايل شخصي ازجمله اسلحه، ظروف و لباس‌هاي انقلابيون نمايش داده‌شده است.
خان الشيلان درگذشته محلي براي اقامت زائران مرقد امام علي (ع) و پذيرايي از آنان و همچنين مقر حكومت عثماني بوده است. افسران و سربازان انگليسي و هندي كه در انقلاب دهه بيست در عراق اسير شدند، در خان الشيلان نگهداري مي‌شدند.
ثورة العشرين در دهه بيست قرن گذشته با انقلاب ملت عراق عليه اشغالگران انگليس آغاز شد و علماي نجف در رهبري مردم و رويارويي با استعمار انگليس در اين انقلاب، نقش به سزايي داشتند.
مرحوم حضرت آيت‌الله‌العظمي حكيم مرجع تقليد شيعيان در دوران جواني فرماندهي لشگر جوانان عراقي را بر عهده داشت و جنگ‌هاي زيادي با استعمارگران انجام و عاقبت مردم عراق برعليه انگليس پيروز شدند.
اين واقعه در سال 1920 ميلادي رخ داد كه به انقلاب عشرين معروف است.


| شناسه مطلب: 88835




نجف موزه استعمار



مطالب مرتبط

نظرات کاربران