نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

پیش‌بینی می‌کنیم حج امسال بهتر از سال قبل برگزار شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

پیش‌بینی می‌کنیم حج امسال بهتر از سال قبل برگزار شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

پیش‌بینی می‌کنیم حج امسال بهتر از سال قبل برگزار شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

پیش‌بینی می‌کنیم حج امسال بهتر از سال قبل برگزار شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

پیش‌بینی می‌کنیم حج امسال بهتر از سال قبل برگزار شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

پیش‌بینی می‌کنیم حج امسال بهتر از سال قبل برگزار شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

پیش‌بینی می‌کنیم حج امسال بهتر از سال قبل برگزار شود نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

پیش‌بینی می‌کنیم حج امسال بهتر از سال قبل برگزار شود
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

پیش‌بینی می‌کنیم حج امسال بهتر از سال قبل برگزار شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی درجمع زائران خراسانی اظهار داشت: پیش بینی می شود حج امسال بهتر از سال قبل برگزارشود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر كه روز جمعه در همايش آموزشي، توجيهي زائران حج تمتع 97 درمشهد سخن ميگفت، افزود: با وجودي كه امروز رابطه سياسي با عربستان نداريم و سفارتخانه‌ها و كنسولگري‌هاي طرفين در دو كشور تعطيل است اما امور مربوط به حج براساس توافق طرفين درحال انجام است و اميد مي رود با همكاري طرفين حج امسال بهتر از حج سال گذشته رقم بخورد.
وي با اشاره به اينكه عربستان متعهد است كه حرمت، عزت و كرامت زائران ايراني را تامين كند، اظهاركرد: هدف ما از حضور در مراسم حج بهره مندي معنوي، نمايش اقتدار امت اسلامي و كمك به اتحاد و وحدت مسلمانان است.
سرپرست حجاج ايراني بر ضرورت توجه زائران به خطوط قرمزطرفين تأكيد كرد و گفت: عربستان و ايران سال گذشته به مفادتفاهم نامه امضا شده، پايبند بودند و اين پايبندي به ما كمك خواهد كرد تا زمينه سفر عمره كه بيش از 6 ميليون نفر براي آن در صف انتظار هستند، فراهم شود.
وي با مهم خواندن تقويت وحدت ميان مسلمانان گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب از آغازانقلاب بر وحدت شيعه و سني تاكيد داشته اند و زائران عزيز ايراني بايد براي هرچه بيشتر تحقق يافتن اين وحدت در سفر حج تلاش كنند.
نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت افزود: در كنگره عظيم حج كه محل تجمع ميليوني مسلمانان است همه بايد از بحث هاي تفرقه انگيز دوري و به وحدت امت اسلامي تكيه كنيم.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر با اشاره به فضاسازي هاي سنگين عليه حج در سال گذشته، گفت: اين فضا سازي موجب شد جمعي ازمردم ثبت نام نكردند و از اولويتهاي بعدي براي ثبت نام دعوت بعمل آمد اما الحمدالله حجي خوب، عزتمندانه، آبرومندانه و دركمال آسايش همراه با معنويت برگزار گرديد.
وي با انتقاد از شبهه افكني ها عليه مراسم حج ، اظهار داشت: برخي در تلاشند تا فريضه حج را با بيان سخناني بيهوده زيرسؤال ببرند، اينگونه افراد خيرخواه امت اسلامي نيستند ، حج ركن دين و بزرگترين كنگره بين المللي اسلام است و همگان موظفند براي عزت و عظمت اين فريضه ديني تلاش كنند.
وي افزود: بر اساس آمارهاي منتشر شده درچند ماه اخيرحدود 850 هزار نفربه كشور تركيه سفر كرده اند و اين رقم به غير از كساني است كه به كشورهاي ديگر رفتند؛ اما اينگونه افراد مغرض هيچ واكنشي نشان نمي دهند و فقط بدنبال زيرسوال بردن فريضه حج هستند و براي سفر 85 هزار زائر كه به سرزمين وحي مشرف مي شوند تبليغات منفي انجام مي دهند.
سرپرست حجاج ايراني بيان كرد: اين سخنان ريشه در مسائل غيرديني دارد؛ حج يك فريضه شرعي و واجب است و نمي توان آن را ترك كرد.
وي با بيان اينكه خوشبختانه امسال اين فضاسازي‌ها وجود ندارد، تصريح كرد: با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته پيش بيني مي كنيم حج امسال بهتر از سال قبل برگزارشود.
وي اظهار كرد: با اقدامات صورت گرفته جهشي در قيمت حج صورت نگرفت و چنانچه تفاوت قيمت نسبت به سال گذشته مشاهده مي‌شود به دليل اختلاف نرخ ارز امسال با سال گذشته است.
وي با تاكيد براينكه درحج تبعيض وجود ندارد، گفت: اگركيفيت هتل ها همه مثل هم بود حتما همه را به صورت يكسان اجاره ليكن درشرايط فعلي اين امكان وجود ندارد و تفاوت قيمت كاروان ها فقط به مسكن و ايستگاه پروازي مربوط مي شود و در ساير موارد همه يكسان از خدمات بهره مند مي شوند.
وي با بيان اينكه بركيفيت غذا و رعايت بهداشت نظارت وجود دارد، اظهار كرد: امسال يك آشپزخانه مدرن و جديد با ظرفيت 80 هزار پخت در مكه ايجاد شده است.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه درمدينه منوره از سه سال قبل ساخت و سازها راكد و ظرفيت اسكان محدود شده است، اضافه كرد: مدت اقامت زائران درمدينه فقط 6 روزاست و بيشتر طول سفر را درمكه اقامت خواهند داشت.
وي با بيان اينكه با توجه به جدول پروازها و محدوديتهايي كه در فرودگاه هاي عربستان وجود دارد طول سفرحج بين 28 تا 40 روزخواهد بود، اظهار داشت: زائراني كه در روزهاي اول اعزام به سرزمين وحي مشرف مي شوند روزهاي سفرشان بيشتر است و اين تفاوت مربوط به محدوديت ظرفيت هاي فرودگاهي در عربستان است.
وي با اشاره به اينكه بركات حج بسيار زياد است، تصريح كرد: هيچ كجا غيرازحج نمي‌توان ازمجموعه اين بركات بهره برد، ممكن است اين سفر براي هر فرد ديگر تكرار نشود، بنابراين بهتر است از اين فرصت طلايي يك ماهه كمال بهره برداري را بنماييم.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت بر ضرورت حمايت از كالاي ايراني تأكيد كرد و گفت: رفتن به بازارو خريد كالاهاي غير ايراني علاوه براينكه فرصت‌ها را مي‌سوزاند فرصت اشتغال جوانان ما را هم مي‌گيرد و زائران عزيز امسال با خريد كالاي ايراني بر ارزش هاي معنوي سفر بيفزايند.
وي افزود: دربرخي استان‌ها با صرفه جويي در هزينه هاي سفر حج ، توسط زائران تعداد قابل توجهي مدرسه و درمانگاه و مراكز عام المنفعه ساخته شده كه اميد است اين اتفاق امسال هم رخ دهد.
نماينده ولي فقيه خطاب به زائران تاكيدكرد: به هيچ وجه نگراني و اضطراب به خود راه ندهيد و درانجام مناسك حج استرس نداشته باشيد ، روحانيون همراه شما بوده و همكاري كامل را خواهند داشت .
بر پايه اين گزارش، پيش از سخنان نماينده ولي فقيه در امورحج و زيارت، آقاي جواد شاد رئيس سازمان حج و زيارت خراسان رضوي از آمار زائران اين استان در حج امسال و اقدامات صورت گرفته در سطح استان براي اعزام زائران خراساني گزارشي ارائه كرد.
در بخش پاياني اين همايش در فضاي شبيه سازي شده به صورت نمادين، طواف در مسجد الحرام توسط تعدادي از زائران با لباس احرام برگزار شد وحجت الاسلام والمسليمن مظلومي معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري به بيان نكات لازم در خصوص مناسك حج پرداخت. در مراسم حج تمتع امسال 10 هزار و 915 زائر خراسان رضوي در قالب 79 كاروان از اواخر ماه جاري به خانه خدا مشرف مي شوند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران