ماجرای اهدای حق‌الزحمه ۷۰۰ میلیونی شیخ حسین انصاریان به سید‌الشهدا(ع) ماجرای اهدای حق‌الزحمه ۷۰۰ میلیونی شیخ حسین انصاریان به سید‌الشهدا(ع) ماجرای اهدای حق‌الزحمه ۷۰۰ میلیونی شیخ حسین انصاریان به سید‌الشهدا(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ماجرای اهدای حق‌الزحمه ۷۰۰ میلیونی شیخ حسین انصاریان به سید‌الشهدا(ع) ماجرای اهدای حق‌الزحمه ۷۰۰ میلیونی شیخ حسین انصاریان به سید‌الشهدا(ع) ماجرای اهدای حق‌الزحمه ۷۰۰ میلیونی شیخ حسین انصاریان به سید‌الشهدا(ع) ماجرای اهدای حق‌الزحمه ۷۰۰ میلیونی شیخ حسین انصاریان به سید‌الشهدا(ع) ماجرای اهدای حق‌الزحمه ۷۰۰ میلیونی شیخ حسین انصاریان به سید‌الشهدا(ع)

ماجرای اهدای حق‌الزحمه ۷۰۰ میلیونی شیخ حسین انصاریان به سید‌الشهدا(ع)

کاغذ قرارداد را گرفتم و در آن نوشتم خدایا خودم هیچ ثوابی را برای این ترجمه در پیشگاه تو نمی‌دانم اما اگر در پیشگاه تو این ۲ سال زحمت من پاداشی دارد، تا روزگاری که این ترجمه چاپ می‌شود و آن را می‌خوانند، پاداش این ترجمه را تقدیم به روح مطهر حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) کن.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايكنا؛ شيخ حسين انصاريان، مفسر، مترجم و محقق علوم و معارف قرآن و صاحب تفسير حكيم در جلسه‌اي ضمن بيان خاطره‌اي از عظمت حركت امام حسين(ع) در روز عاشورا براي نجات بشر به ماجراي اهداي حق‌الزحمه ۷۰۰ ميليون توماني خود براي ترجمه قرآن به روح مطهر امام حسين(ع) اشاره كرد كه به شرح زير است.
زماني به دوستانم گفتم امام حسين(ع) از روز دوم محرم تا ساعت چهار بعد از ظهر عاشورا، كه نوشتند حدود شهيد شدن ايشان بود؛ خودشان، برادرانشان و فرزندانشان در اين هشت روز دين اسلام را تبليغ كردند و زبان مباركشان را به كار انداختند كه حقايق الهي را به مردم برسانند؛ اينها حدود ۳۰ هزار نفر بودند كه از اين تعداد ۳ نفر تبليغ را پذيرفتند. يكي از آنها حربن يزيد رياحي بود، ديگري ۲ برادر يعني ابوالفتوح‌ابن سعد انصاري و برادرش بودند. حر تقريبا از اوايل صبح از اوليا الهي شد و آن دو نفر آخرين تبليغ امام حسين‌(ع)، يعني بعد از شهادت شش ماهه حضرت يك‌مرتبه از لشگر بيرون زدند و سلامي به محضر حضرت كردند و به ‌سوي دشمن حمله‌ور شده و شهيد شدند؛ امام دعايشان كرد و قبرشان هم پايين پاي حضرت است؛ اگر زماني كربلا مشرف شديد اسامي شهداي كربلا در تابلوي بالاي ظريح مطهر نوشته شده كه اسم اين ۲ نفر هم آنجا هست.
اگر كربلا جز براي هدايت اين سه نفر اتفاق نيافتاده باشد مي‌ارزد؛ يعني مي‌ارزيد كه امام و ۷۲ نفر شهيد بشوند تا ۳ نفر از اعماق جهنم بيرون كشيده شوند و در فردوس اعلا قرار بگيرند؛ اين يعني با نگاه حقيقت بين بايد كارهايتان را انجام دهيد تا عنايت و لطف خاص خداي متعال را لمس خواهيد كرد.
من با خواست پروردگار دو صفحه‌اي را براي تفسير ۳۰ جلدي‌ام نوشته‌ام كه ابتداي تفسير چاپ شود؛ البته كار اين تفسير تمام شده و ۶ جلد آن به لطف خداوند امسال منتشر مي‌شود و باقي آن هم تا ۳۰ جلد در حال آماده چاپ است. آنجا براي دوره‌هاي آينده اعلام كرده‌ام كه نه كار تفسير و نه ترجمه كار من نبوده و من يك ابزار مرده‌اي بوده‌ام كه دست پروردگار عالم قلم من مرده را حركت داد و اين ترجمه و تفسير به وجود آمد.
هنوز هم خودم را به شدت نسبت به اين نعمت الهي شرمنده مي‌دانم و شايد در كنار اين ترجمه و تفسير خيلي گريه كرده باشم؛ گاهي به خودم مي‌گفتم من كجا و قرآن مجيد و تفسير كتاب خدا كجا؛ در هر صورت اين اتفاق افتاد. زماني كه دارالقرآن با من تماس گرفتند و اجازه ترجمه خواستند به من فرمودند حق‌الترجمه چقدر مي‌‌گيريند و من گفتم چه مقدار مي‌پردازيد؟ آنها گفتند براي مترجمين مختلف كه از بين ۵۰ ترجمه ۳ ترجمه را انتخاب كرديم كه بعضي‌ها ۱۵ درصد و بعضي‌ها ۱۰ درصد اعلام كرده‌اند.
من به آنها گفتم چه مقدار بگيرم خوب است و آنها گفتند ۷ درصد؛ به آنها گفتم سربرگ رسمي بياوريد و قراردادش را بنويسيم. از آنها پرسيدم كه چه تعداد چاپ مي‌شود و فرمودند حدود ۱۰۰ هزار نسخه؛ سوال كردم به قيمتي كه گذاشته‌ايد چه مقدار گير من مي‌آيد و گفتند حدود ۷۰۰ ميليون تومان در ۱۰۰ هزار نسخه؛ خب اين پول بسيار خوبي در زندگي من بود و شايد تا به حال نه من و نه گذشتگان من هم اين مبلغ را يكجا نديده باشند؛ كاغذ قرار داد را گرفتم و از آنها جدا شدم و در آن نوشتم: «خدايا خودم هيچ ثوابي را براي اين ترجمه در پيشگاه تو نمي‌دانم و فكر هم نمي‌كنم ثوابي داشته باشد؛ اما من كه خبر ندارم، اگر در پيشگاه تو اين ۲ سال زحمت من در ترجمه كردن كتابت پاداشي دارد، تا روزگاري كه اين ترجمه چاپ مي‌شود و آن را مي‌خوانند، پاداش اين ترجمه كه حق الترجمه من است، تقديم روح مطهر حضرت ابي عبدالله الحسين(ع) كن»؛ امضا كردم و به آنها گفتم كه من حق‌الزحمه خودم را نقد گرفتم؛ البته هنوز هم باورم نمي‌شود كه من با كرم و عنايت خدا وارد اين فضا شدم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران