آمادگی پنج مرز برای تردد زائران اربعین آمادگی پنج مرز برای تردد زائران اربعین آمادگی پنج مرز برای تردد زائران اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمادگی پنج مرز برای تردد زائران اربعین آمادگی پنج مرز برای تردد زائران اربعین آمادگی پنج مرز برای تردد زائران اربعین آمادگی پنج مرز برای تردد زائران اربعین آمادگی پنج مرز برای تردد زائران اربعین

آمادگی پنج مرز برای تردد زائران اربعین

امسال در حماسه اربعین، مرزهای شلمچه، چذابه، مهران و خسروی برای تردد زائران حسینی آماده می‌شود که در صورت افزایش حجم جمعیت پیشنهاد بازگشایی مرز سومار نیز مطرح‌شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، زيارت سيدالشهدا(ع) در ايام خاص به پياده‌روي اربعين همواره مورد تأكيد قرار داشته است و در سال‌هاي اخير حماسه پياده‌روي اربعين حسيني پرشورتر از گذشته برگزار مي‌شود؛عاشقان اباعبدالله(ع) از گوشه و كنار كشورمان نيز با پاي پياده مسير نجف تا كربلا را طي مي‌كنند و عاشقانه در اين راه گام برمي‌دارند.
برخي از زائران اربعين حسيني به‌صورت هوايي و برخي ديگر به‌صورت زميني خود را به نجف مي‌رسانند تا پس از عرض ارادت به علي‌بن ابي طالب(ع) به زيارت امام حسين(ع) و شهداي كربلا مشرف شوند.
با نزديك شدن به اربعين حسيني بر اساس توافق‌هاي صورت گرفته مسؤولان وزارت كشور با متوليان مرزهاي عراق، مقرر شد مرزهاي ايران براي عبور زائران حسيني حدود يك ماه قبل از اربعين بازگشايي شود.
سال گذشته چهار مرز مهران، چذابه، خسروي و شلمچه براي تردد زائران حسيني پيش‌بيني شد كه به دليل برخي ناهماهنگي‌ها مرز خسروي مسدود و امكان تردد از اين مرز وجود نداشت، بر همين اساس زائران تنها از سه مرز زميني ديگر به عراق سفر كردند و برخي نيز در پشت مرز خسروي به اميد بازگشايي آن، از اين سفر معنوي بازماندند.
امسال بر اساس توافق بين كشورهاي ايران و عراق، مرز خسروي قبل از اربعين حسيني بازگشايي مي‌شود و با توجه به حجم بالاي زائران حسيني پيشنهادي مبني بر باز شدن مرز سومار مطرح‌شده است، تا در صورت افزايش حجم جمعيت به منظور سهولت تردد زائران حسيني، مرز سومار بازگشايي شود.
بر همين اساس، امسال در اربعين حسيني، مرزهاي شلمچه و چذابه در استان خوزستان، مرز مهران در ايلام و مرز خسروي در استان كرمانشاه در نظر گرفته‌شده است كه در صورت بازگشايي مرز سومار تعداد مرزهايي كه زائران امكان تردد در آن را براي پياده‌روي اربعين دارند، به پنج مرز افزايش مي‌يابد.


| شناسه مطلب: 88938




اربعين



نظرات کاربران