آموزش فوریت‌های پزشکی به کارگزاران حج آموزش فوریت‌های پزشکی به کارگزاران حج آموزش فوریت‌های پزشکی به کارگزاران حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آموزش فوریت‌های پزشکی به کارگزاران حج آموزش فوریت‌های پزشکی به کارگزاران حج آموزش فوریت‌های پزشکی به کارگزاران حج آموزش فوریت‌های پزشکی به کارگزاران حج آموزش فوریت‌های پزشکی به کارگزاران حج

آموزش فوریت‌های پزشکی به کارگزاران حج

معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور از آموزش یاوران حجاج جهت ارائه اقدامات ساده و اولیه اورژانسی در مخاطرات شایع حج برای حجاج خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نفيسه ميركتولي، معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس كشور در گفت‌وگو با ايكنا، از آموزش ياوران حجاج جهت ارائه اقدامات ساده و اوليه اورژانسي در مخاطرات شايع حج براي حجاج خبر داد.
وي تصريح كرد: اين آموزش‌ها با همكاري مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر و سازمان حج و زيارت براي كارگزاران با هدف آشنايي و شناخت علائم بيماري‌هاي شايع و انجام اقدامات اوليه صحيح تا رسيدن نيرو‌هاي امدادي در مراسم حج انجام شد.
ميركتولي ادامه داد: اقداماتي مانند ماساژ‌هاي قلبي، CPR و ساير كمك‌هاي اوليه و فوريت‌هاي پزشكي به اين افراد آموزش داده شد، ضمن اينكه ما از سال گذشته برنامه‌ريزي‌هاي گسترده‌اي را براي حج انجام داديم، و به جز كارگزاران حج براي زائرين نيز كلاس‌هايي برگزار كرديم.
وي افزود: با توجه به اهميت آموزش مديران كاروان‌ها، ياوران و حجاج در مراسم حج، سازمان اورژانس در حال تدوين كتاب آموزشي كمك‌هاي اوليه با محوريت مخاطرات خاص اين سفر پر فيض است كه پس از انتشار اين كتاب، دوره استاندارد آموزشي ويژه اين افراد تدوين و اجرا مي‌شود.
معاون آموزش و پژوهش اورژانس كشور گفت: امسال نيز كتابي تهيه شد كه هم براي مديران حج و هم براي عتبات قابليت آموزش دارد در اين كتاب مباحثي مانند فوريت‌هاي پزشكي، بهداشت و پيشگيري مطرح شده است.


| شناسه مطلب: 88942




سلامت پزشكي حج 97



نظرات کاربران