پای صحبت مسافران حج ؛

آرزوها و احساسات زائران حج امسال در نخستین نگاه به کعبه پای صحبت مسافران حج ؛

آرزوها و احساسات زائران حج امسال در نخستین نگاه به کعبه پای صحبت مسافران حج ؛

آرزوها و احساسات زائران حج امسال در نخستین نگاه به کعبه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پای صحبت مسافران حج ؛

آرزوها و احساسات زائران حج امسال در نخستین نگاه به کعبه پای صحبت مسافران حج ؛

آرزوها و احساسات زائران حج امسال در نخستین نگاه به کعبه پای صحبت مسافران حج ؛

آرزوها و احساسات زائران حج امسال در نخستین نگاه به کعبه پای صحبت مسافران حج ؛

آرزوها و احساسات زائران حج امسال در نخستین نگاه به کعبه پای صحبت مسافران حج ؛

آرزوها و احساسات زائران حج امسال در نخستین نگاه به کعبه
پای صحبت مسافران حج ؛

آرزوها و احساسات زائران حج امسال در نخستین نگاه به کعبه

سلسله جلسات « اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف» در مشهد با تلاش و همت نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری و همکاری مدیریت حج و زیارت استان جمع زیادی از زائران حج تمتع و مشتاقان زیارت حرم پیامبر (ص) را شیفته خود کرد ، برگزاری جلسات در ماه مبارک رمضان معنویت ئوچندانی به مراسم بخشیده بود همین که افطار فرامی رسید ، لبهای روزه دار با ذکر دعا و نماز و خوردن افطاری مختصر ، بعداز ساعتها روزه داری برای حضور در نشست دیگری از این جلسات آماده می شدند

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اينجا با برخي از نظرات شيفتگان زيارت خانه خدا در اين نشستها همراه مي شويم :
سوال - در اولين نگاه به كعبه چه دعاهايي مي كنيد ، چه آرزويي داريد؟
خانم زهرا شرفي زائر حج تمتع مدينه بعد سال جاري : اولين نگاه به كعبه يعني اين كه اي انسان عجول و مغرور ، بهوش باش كه خداي با اين عظمت ، با آن همه هيبت و بزرگي از همه عالم تنها اين خانه ساده را مكان وصل انتخاب كرده است ، پس مواظب باش كه حج سفر عبوديت است و نه سفر اضافه كردن فخر و مباهات ، بايستي از خدا بخواهيم كه مارا مطيع فرمان ولايت كند و برتوفيقات ملت اسلاميمان بيفزايد. دراولين نگاه به كعبه حتما براي فرج صاحب اصلي مان امام زمان دعا مي كنم .
آقاي ابوالفضل توكلي - مرد ميانسالي كه مادرش را كه زائر حج امسال است به مراسم آورده و خودش نيز آرزوي اين سفررا دارد : براي سلامتي و فرج آقا صاحب الزمان و سلامتي و طول عمر رهبري انقلاب تا تحويل پرچم آن به دست صاحب اصليش دعا مي كنم . براي عاقبت بخيري نسل جوان و كوتاه شدن شردشمنان دعامي كنم . دعامي كنم خداوند توفيق عرفان وشناخت اسرارحج راهمراه با انجام صحيح اعمال به ما عطاكند . دعامي كنم اگر در طواف حاضرمي شويم بدانيم طواف يعني عهد با خدابراي پرهيز از حرام و استفاده حلال ، دعامي كنم خداوند توفيق دهد بفهميم كه احرا م بستن يعني رها كردن همه آنچه كه خدا حرام كرده ، بدانيم عرفات يعني تنها جايي كه متعلق به مكه است و حرم نيست تا در آنجا خودرا از همه بديها شستشوداده و با كمال پاكي اذن دخول به حرم امن الهي بيابيم . خداكند امكان شركت در اين سفر براي همه آرزومندان فراهم شود.
آقاي محسن ميرزائي زائر حج سال جاري : محوتماشاي ديدن اين بناي ساده هستي مي شوم . خانه اي كه با نهايت سادگي دلهاي انسانهاي آزاده را تكان مي دهد و عظمت خدارا به يادمي آورد . خدايي كه تمام قدرتهاي هستي دراختياراوست اما با خانه اي ساده دل ميليونها مسلمان را عاشق خود مي كند . تا كورشوند همه دنياپرستان كه زرق و برق دنيا چشمشان را كوركرده و غيرخدا را براي خود انتخاب كرده اند. ازخدا سلامتي و ظهور آقا امام زمان و گره گشايي امور مسلمين جهان و ملت بزرگوارمان را طلب مي كنم . خانم پلاديان – زائر سال جاري و مادر چند تا مرد وزن كه آنها نيز خودشان فرزند و بعضي نوه دارند : اشك برگونه اش جاري مي گردد و مي گويد همه عمر به دنبال اين لحظه بودم ، الان كه شما نامش را مي بريد وجودم مي لرزد ، لحظه وصف ناشدني است . دعا براي سلامتي و فرج آقا مان امام زمان و سلامتي رهبرعزيزمان و اشتغال و ازدواج جوانان را فراموش نمي كنم .
خانم توانا كه درقسمت بانوان در مراسم همكاري دارد: من زائر امسال نيستم اما اگر باشم دراولين نگاه به كعبه براي سلامتي وفرج آقا شروع و بعد هم براي كشور و ملت و بويژه نسل جوان دعا مي كنم .
آقاي احمد فيروزي مديركاروان 19413 حج تمتع سال جاري خراسان : من هميشه به زائرانم مي گويم دراولين نگاه به كعبه هرچه مي خواهيد بگيريد. دعايتان مستجاب است .اما ظهور آقا را فراموش نكنيد. خود من در اوالين سفر ، وقتي همراه مرحوم پدرم بودم دراولين نگاه به كعبه آرزوي 30 تا سفر حج كردم به همرا چيزهاي ديگر و الحمدلله خداوند لطف كرده و تاكنون سفرهاي متعددي قسمتم شده است .
سوال : چه احساسي به عنوان زائر حج تمتع سال جاري قبل از سفر داريد؟
آقاي محسن ميرزائي : احساس شور دارم ، احساس دگرگوني دروني دارم ، نام كعبه و حج كه برده مي شود به يادعظمت خداوند هستي مي افتم و اشكم سرازير مي شود.
آقاي ابوالفضل توكلي : هرچند من زائر نيستم و مادرم زائراست اما فكرمي كنم يكي از بهترين سفرهاست . سفر به سوي حق تا بااو همراه شوي و همه كارو همه چيزت براي او شود ، آن وقت اين سفر انسان ساز است كه با كوله باري از معنويت و قرابت به خدا به زندگي خود برگردي و بداني كه حركت درصراط مستقيم او تنها راه سعادت است . قدم گذاشتن جاي پاي پيامبرو امامان معصوم در مسجدالحرام و صفا و مروه و زيارت دلنشين قبور مطهرشان دربقيع ، هديه اي بس بزرگ است كه نصيب حجاج مي شود و افسوس وقتي است كه از اين خوان بيكران دست تهي برگردي ؟
خانم توانا : احساس حركت به سوي حريم وحي احساس بزرگي است كه من تاكنون آن را تجربه كرده ام . اين شورو نشاط را با چيزديگر نمي توان مقايسه كرد.
خانم پلاديان : باورم نمي شود كه دارم به حج مي روم ، حال و هواي عجيبي دارم
خانم زهرا شرفي : لطف الهي است ، اين لطف را با هيچ چيز عوض نمي كنم . شوق زيارت خانه ساده و بي آلايش خدا آرام بخش است .
آقاي احمد فيروزي : اين سفر ، يك سفرمعنوي است ، بايد زائر خودش را موظف بداند از لحظه لحظه هاي آن استفاده كند . زيرا هديه اي است كه براي اغلب زائران تنها يك بار اهدا مي گردد .
سوال : چه توصيه اي به ديگر زائران حج تمتع سال جاري براي استفاده بهتر از سفر داريد؟
آقاي احمد فيروزي : مدت اقامت زائران درمدينه بسياركوتاه است ، يك هفته زود سپري مي شود و زائر بايد از فضاي معنوي مسجدالنبي و حريم قدسي بقيع و امامان معصوم نهايت بهره راببرد. لذا بهتراست زائران خريدهاي عمده را درشهرهاي خود انجام دهند و هرچه توان دارند به زيارت اين اماكن متبركه اختصاص دهند. زمان حضور در مكه نيز بهتراست به حضور بيشتر درمسجدالحرام بگذرد. مديران و روحانيون كاروانها آماده هرگونه همكاري با زائر هستند.
خانم زهرا شرفي : به خانمها توصيه مي كنم سعي كنند كمتر به بازار بروند و بيشتر از فضاي معنوي مكه و مدينه ، حضور در حرمهاي مطهر و قرائت قرآن و ذكر خدا بهره ببرند.
خانم توانا : زائر وقتي در سفر است فكر مي كند بازهم به اين سفر مي آيد ، اما سفر حج تمتع سفري است كه تكرارآن براي اكثرقريب به اتفاق مردم ممكن نيست ، پس بايد از زمانهاي حضور در مكه و مدينه نهايت استفاده را برد.
آقاي محسن ميرزائي :فرصت حضور دربرابر كعبه شريف و صفا و مروه و طواف برگرد كعبه را با چه چيز مي توان عوض كرد ؟ قطعا هرانسان عاقلي اين فرصت را قدر مي داند و ازآن بهره مي برد . همين طور حضور در مسجدالنبي و شميم معنوي بقيع فرصت مغتنمي است كه زود سپري مي شود.بايد مواظب باشيم اين فرصت را با حضور در بازارها و استراحت اضافي در هتل عوض نكنيم .
تصاوير ذيل، همايش اسرار و معارف حج مشهد مقدس را به نمايش گذاشته است:




مطالب مرتبط

نظرات کاربران