8 کاروان از البرز عازم حج است 8 کاروان از البرز عازم حج است 8 کاروان از البرز عازم حج است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
8 کاروان از البرز عازم حج است 8 کاروان از البرز عازم حج است 8 کاروان از البرز عازم حج است 8 کاروان از البرز عازم حج است 8 کاروان از البرز عازم حج است

8 کاروان از البرز عازم حج است

مدیرکل حج و زیارت البرز گفت: از ابتدای سال جاری با پایان نام نویسی حجاج و نزدیک شدن به موسم حج ابراهیمی کار آموزش زائران حج 97 در برنامه اجرایی کاروان ها قرار گرفت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، عباس دميرچي روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگارايرنا افزود: امسال يك هزارو 130 نفر از استان البرز در قالب 8 كاروان ، 4 كاروان مدينه قبل و 4 كاروان نيز مدينه بعد به سرزمين وحي اعزام مي شوند.
وي اضافه كرد: يكي از اركان مهم سفرحج موضوع آموزش زائرين پيش از اعزام است ،كه اين مهم با دقت كامل در حال انجام است.
دميرچي افزود: برگزاري صحيح و دقيق جلسات توجيهي زائران قبل از عزيمت و حين سفر براي بالابردن شناخت و فراهم كردن آمادگي هاي ذهني، روحي زائران بيت الله الحرام براي شركت در ضيافت عظيم الهي در موسم حج از دغدغه اصلي مديران و روحانيون كاروان هااست .
دميرچي حضور مستمر نماينده وبازرس سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در اين جلسات را، براي رصد و ارزيابي نكات آموزشي و احكام مهم برشمرد و تاكيد كرد : فعاليت كاروان ها پيش از سفر و حين سفر مورد ارزيابي دقيق كارشناسان و بازرسان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري قرار خواهد گرفت.
وي خاطرنشان كرد: معاينات و آزمايشات پزشكي حجاج به پايان رسيده و زائران در مرحله انجام واكسيناسيون مننژيت هستند. اين مقام مسئول اهم موضوعات آموزشي در اين جلسات را بيان احكام و مناسك حج، امنيت در سفر، بيان نكات درماني و بهداشتي و كمك هاي اوليه، تاريخ و اماكن مقدس ، اخلاق و آداب مهارت هاي زندگي برشمرد.
مديركل حج و زيارت استان البرز اعزام اولين كاروان استان البرز را 28 تير به مدينه منوره اعلام كرد و گفت :آخرين گروه كاروان حجاج استان البرز نيز حدود 23 شهريور به ميهن باز مي گردند.


| شناسه مطلب: 88968




البرز حج 97



نظرات کاربران