رئیس سازمان حج و زیارت:

۱۰۳ هتل در اختیار حجاج ایرانی قرار دارد رئیس سازمان حج و زیارت:

۱۰۳ هتل در اختیار حجاج ایرانی قرار دارد رئیس سازمان حج و زیارت:

۱۰۳ هتل در اختیار حجاج ایرانی قرار دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس سازمان حج و زیارت:

۱۰۳ هتل در اختیار حجاج ایرانی قرار دارد رئیس سازمان حج و زیارت:

۱۰۳ هتل در اختیار حجاج ایرانی قرار دارد رئیس سازمان حج و زیارت:

۱۰۳ هتل در اختیار حجاج ایرانی قرار دارد رئیس سازمان حج و زیارت:

۱۰۳ هتل در اختیار حجاج ایرانی قرار دارد رئیس سازمان حج و زیارت:

۱۰۳ هتل در اختیار حجاج ایرانی قرار دارد
رئیس سازمان حج و زیارت:

۱۰۳ هتل در اختیار حجاج ایرانی قرار دارد

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران ایرانی امسال ۱۰۳ هتل شامل ۸۱ هتل در مکه و ۲۲ هتل در مدینه برای زائران ایرانی آماده شده است، گفت: نکته حائز اهمیت که زائران باید بدانند، این است که به دلیل محدودیت هتل‌های شهر مدینه، استقرار حجاج همه کشور‌ها در این شهر کاهش یافته و زائران ما فقط حدود ۶ روز در مدینه منوره اقامت خواهند یافت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حميد محمدي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري ميزان درباره تعداد زائران ايراني در حج تمتع سال ۹۷ و برنامه هاي انجام شده براي آنان گفت: امسال بيش از ۸۵ هزار نفر از زائران ايراني در موسم حج تمتع شركت مي‌كنند كه سهميه در نظر گرفته شده نسبت به جمعيت كشور بيشتر است، طبق مصوبه سازمان كنفرانس اسلامي سهميه هر كشور برابر يك هزارم جمعيت آن خواهد بود.
وي درباره آخرين اقدامات انجام شده براي حج تمتع در زمينه مسائل پزشكي و تغذيه اظهار داشت: امسال نيز سعي شده تا آنجا كه ممكن است برخي اقلام مصرفي در حوزه تغذيه از كالاي داخلي تهيه شود و قاعدتاً دارو‌هاي مصرفي براي حجاج نيز از ايران ارسال مي‌شود.
رئيس سازمان حج و زيارت افزود: در رابطه با تغذيه نيز بايد گفت كه پخت غذا براي زائران ايراني به صورت متمركز و در آشپزخانه‌هاي مجهز و بهداشتي، زير نظر آشپز‌هاي مجرب و كارشناسان انجام مي‌گيرد كه در اين رابطه نيز ذائقه و سليقه زائران ايراني لحاظ شده است.
محمدي با اشاره به حضور پزشكان و پرستاران ايراني در موسم حج توضيح داد: كار معاينات حجاج و تشكيل پرونده سلامت براي آن‌ها، توسط مركز پزشكي حج انجام شده و مجموعه پزشكان در طول موسم نيز خدمات لازم را در مطب‌ها و درمانگاه‌هاي ايراني به حجاج ايراني ارائه مي‌كنند.
وي يادآور شد: امسال نيز پزشكان در مجموعه‌ها (هتل‌ها) مستقر هستند و زائران در صورت بيماري مي‌توانند به آن‌ها مراجعه داشته باشند. ضمنا درمانگاه‌هايي براي خدمات رساني در مدينه، مكه و مشاعر داير مي‌شوند كه متخصصين مجرب حضور خواهند داشت و در خدمت زائران خواهند بود.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: امسال توافق شده كه حجاج ايراني بتوانند از خدمات پزشكي درمانگاه‌هاي سعودي در عرفات و منا به سهولت استفاده كنند.
محمدي درباره آخرين وضعيت تامين مسكن در شهر‌هاي مدينه و مكه ابراز داشت: فرآيند اجاره هتل‌ها از ماه‌ها قبل آغاز شده و در حال حاضر ۱۰۳ هتل شامل ۸۱ هتل در مكه و ۲۲ هتل در مدينه براي زائران ايراني آماده شده است. نكته حائز اهميت كه زائران بايد بدانند، اين است كه به دليل محدوديت هتل‌هاي شهر مدينه، استقرار حجاج همه كشور‌ها در اين شهر كاهش يافته و زائران ما فقط حدود ۶ روز در مدينه منوره اقامت خواهند يافت.
محمدي تصريح كرد: محدوديت هتل‌ها در مدينه به دليل تخريب هتل‌ها در طرح توسعه انجام گرفته است و با همه كمبود‌ها و محدوديت‌ها سعي شده هتل‌ها به صورت كامل فراهم شود، اما در هر حال كيفيت هتل‌هاي اين شهر از مكه مكرمه پايين‌تر است.
وي درباره پروازهاي امسال حجاج نيز اظهار كرد: انشاالله پرواز‌هاي زائران نيز طبق زمانبندي دقيق انجام گيرد و در اين مورد نيز دست اندركاران، برنامه ريزي مناسبي را انجام داده اند. همچنين زائران عزيز از ۲۰ ايستگاه پروازي اعزام مي‌شوند كه استان تهران و فرودگاه امام(ره) نيز مركز اعزام ۸ استان خواهد بود.
رئيس سازمان حج و زيارت درباره تعداد نسبت زائران مرد و زن نيز گفت: حدود ۵۳ درصد زائران حج جاري را بانوان و ۴۷ درصد را آقايان تشكيل مي‌دهند؛ ضمنا بيشترين تعداد زائران مربوط به استان تهران است.
محمدي درباره تدابير انديشيده شده از سوي سازمان حج و زيارت ايران براي جمرات گفت: برنامه زمانبندي مناسبي براي ايام تشريق و عزيمت به جمرات تدوين شده است و مديران كاروان‌ها و زائران بايد به صورت دقيق بدين موضوعات توجه داشته باشند.
رئيس سامان حج و زيارت درباره آخرين اقدامات سازمان در زمينه كاروان‌هاي غيرمجاز به عتبات عاليات گفت: بسياري از مشكلات پيش آمده براي زائران در عتبات ناشي از حضور مجموعه‌هاي غير مجاز است و سازمان حج و زيارت نيز براي گسترش چتر حمايتي خود از زائران عتبات عاليات و دفاع از حقوق آن‌ها و اهتمام به اصولي همچون امنيت و رفاه زائران برنامه‌هايي را مدنظر قرار داده است.
وي در پايان تاكيد كرد: سازمان حج و زيارت با راه اندازي اعزام‌هاي استاني، زمينه ارائه خدمات بهتر با نرخ‌هاي ارزان تر، بستر رقابتي مناسبي را فراهم كرده است.


| شناسه مطلب: 88980




حميد محمدي حج 97



نظرات کاربران