لزوم حضور زائران در جلسات آموزشی لزوم حضور زائران در جلسات آموزشی لزوم حضور زائران در جلسات آموزشی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
لزوم حضور زائران در جلسات آموزشی لزوم حضور زائران در جلسات آموزشی لزوم حضور زائران در جلسات آموزشی لزوم حضور زائران در جلسات آموزشی لزوم حضور زائران در جلسات آموزشی

لزوم حضور زائران در جلسات آموزشی

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مطابق با برنامه زمان‌بندی تمامی مقدمات برای برگزاری حج فراهم شده است، گفت: حج با عزت، کرامت و امنیت اهمیت زیادی دارد، بر همین اساس توافقی در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري فارس، اكبر رضايي معاون امور حج و زيارت سازمان حج و زيارت با حضور در رسانه ملي با اشاره به اينكه عمليات اعزام زائران خانه خدا از 27 تيرماه آغاز مي‌شود، اظهار داشت: امسال پس از تأييد نهايي جداول پروازي اعزام‌ها در دو مقطع مدينه قبل و مدينه بعد از 27 تيرماه آغاز و تا 24 مردادماه ادامه دارد.
وي با بيان اينكه سهميه مشخصي براي حجاج ايراني مشخص شده است، افزود: بر اساس تعداد متقاضيان حج، تعداد كاروان‌هاي هر استان اعلام شد و افرادي كه تا پايان دي‌ماه سال 1385 در بانك‌هاي عامل اقدام به نام‌نويسي كرده‌اند، مشمول تشرف به حج تمتع سال جاري هستند.
رضايي با اشاره به اينكه برخي در مدت زمان تعيين شده ثبت‌نام را انجام دادند اما به دليل عدم انتخاب كاروان و تكميل ظرفيت امسال به حج مشرف نمي‌شوند، گفت: اين افراد براي سال آينده بايد خود را آماده كنند تا در كاروان‌هاي حج 98 حضور بيابند.
معاون امور حج و زيارت سازمان حج و زيارت با بيان اينكه زائران بايد قبل از تشرف آگاهي لازم را در زمينه اجرايي، پزشكي و فرهنگي داشته باشند، خاطر نشان كرد: ما فراخوان ثبت‌نام زائران را از چهارم بهمن‌ماه اعلام و پس از تكميل ظرفيت كاروان‌ها، جلسات آموزشي را آغاز كرديم و به دليل تنوع مسائل اجرايي بايد همه افراد در اين جلسات شركت كنند تا سفر را بدون دغدغه و با آگاهي كامل انجام دهند.
وي با اشاره به انجام امور اجرايي در حج سال جاري خاطر نشان كرد: بر اساس تفاهم بين سازمان حج و زيارت به نمايندگي از نظام جمهوري اسلامي ايران با وزارت حج عربستان، ما مطابق برنامه‌ريزي حج، امورات اجرايي از جمله عقد قرارداد با هتل‌ها، حمل و نقل، قرباني، تغذيه و تداركات را انجام داديم و اقدامات اجرايي براي شركت‌هاي هواپيمايي ايران اير و سعودي به موقع صورت گرفت و هم‌اكنون مطابق با برنامه زمان‌بندي تمامي مقدمات حج با كيفيت و با عزت فراهم شده است.
رضايي با بيان اينكه سال گذشته عمليات حج به خوبي انجام شد، تصريح كرد: براي ما در حج عزت، كرامت و امنيت از اهميت زيادي برخوردار است، بر همين اساس اين موضوعات مورد تفاهم و امضاي طرفين ايران و عربستان قرار گرفت.
وي با اشاره به اينكه نيمي از زائران خانه خدا با هواپيماي‌هاي ايراني و نيمي با هواپيمايي سعودي به حج اعزام مي‌شوند، گفت: امسال در فرودگاه‌هاي اصفهان، خراسان رضوي و تهران هم زائران مدينه قبل و هم مدينه بعد داريم و زائران از دو شركت هواپيمايي ايران و سعودي به حج مشرف مي‌شوند؛ در حالي كه در برخي استان‌ها همچون كرمان زائران از هواپيمايي ايراني و زنجان از هواپيمايي سعودي به عربستان منتقل خواهند شد.
معاون امور حج و زيارت سازمان حج و زيارت در ادامه به دستبندهاي حجاج براي شناسايي زائران خانه خدا اشاره كرد و افزود: امسال در كارت‌هاي شناسايي زائران توسط نرم‌افزارها اطلاعات زائران از جمله محل اقامت آن‌ها در مكه و مدينه، مشاعر مقدسه و ساير اطلاعات اوليه درج مي‌شود تا مسؤولان امكان كسب اطلاعات لازم را داشته باشند.


| شناسه مطلب: 88982




اكبر رضايي حج 97



نظرات کاربران