برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع 97 در اصفهان برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع 97 در اصفهان برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع 97 در اصفهان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع 97 در اصفهان برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع 97 در اصفهان برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع 97 در اصفهان برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع 97 در اصفهان برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع 97 در اصفهان

برگزاری همایش متمرکز زائران حج تمتع 97 در اصفهان

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران اصفهانی تصریح کرد:حج بیرق اسلام است و مسلمانان از هر ملیتی باید دست به دست هم بدهند و این بیرق را برافراشته نگاه دارند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، همايش متمركز حجاج اصفهاني با حضور پر شور زائران حج 97 روز جمعه (پانزدهم تيرماه) درسالن ورزشي پيروزي اصفهان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر در جمع حجاج اصفهاني هدف از برگزاري اين همايش را آماده كردن زائران براي اعزام به سفرمعنوي حج دانست و با اشاره به شعارحج امسال گفت: حج زمينه تحول روحي واخلاقي را فراهم مي كند وما مي توانيم درحج سبك زندگي ديني را از پيامبر گرامي اسلام فرا گرفته و عزت و كرامت اسلامي را در مكه و مدينه بعنوان كانون وحدت مسلمانان به نمايش بگذاريم.
وي لزوم پرهيز از طرح مسائل تفرقه انگيز بين شيعه وسني را ياد آور شد و با تاكيد براينكه حج بيرق اسلام است، گفت: مسلمانان ازهرمليت و نژادي بايد دست به دست هم بدهند و اين بيرق را برافراشته نگاه دارند.
وي افزود: تمامي مسلمانان ازكشورهاي مختلف با آيين و رسوم و پوشش مختلف درلباس متحد حضور مي يابند و اين همان ظرفيتي است كه جهان كفر و استكبار از آن هراس دارد.
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به اينكه توصيه امام صادق (ع) شركت در نمازهاي جماعت وعيادت از بيماران است، از زائرين خواست از حضوردر نمازهاي يوميه در مسجدالحرام و مسجد النبي و ديگر مساجد مدينه ومكه غافل نشوند.
وي شايعه سازي درخصوص پرداخت ارز دولتي به زائران را بي اساس دانست و گفت: كليه امور مربوط به هزينه هاي ارزي زائران در اسفند ماه سال گذشته با نرخ همان روز بانك مركزي انجام شد.
وي ازبهتر شدن امكانات برگزاري حج نسبت به سالهاي گذشته خبر داد و استفاده از خيمه هاي نسوز با سقف بلند وتجهيزآن به كولرهاي گازي را در راستاي رفاه حال زائران ايراني در صحراي عرفات دانست.
وي تصريح كرد: هيچ تبعيضي بين زائران وجود ندارد و اختلاف قيمت فقط مربوط به مسكن زائران است.
نماينده ولي فقيه در پايان اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگي براي ارائه خدمات بهتر به حجاج را يادآور شد و از زائران خواست با مراجعه واستفاده از وسايل آموزشي موجود در سايت بعثه خود را براي اين سفر معنوي هرچه بيشتر آماده نمايند.
برپايه اين گزارش درآغاز اين همايش ، حجت الاسلام والمسلمين گرجي مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري و آقاي زاهدي مديرحج و زيارت در استان اصفهان درباره برنامه هاي اجرايي و فرهنگي حج تمتع براي زائران اصفهاني گزارش دادند.
درپايان پس ازتذكرات نماينده پليس مبارزه با مواد مخدراستان اصفهان، مناسك حج به صورت نمادين توسط حجت الاسلام والمسلمين سيد عبدالفتاح نواب اجرا شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران