تاکید سرپرست حجاج ایرانی بر رعایت حقوق زائر در سفر حج تاکید سرپرست حجاج ایرانی بر رعایت حقوق زائر در سفر حج تاکید سرپرست حجاج ایرانی بر رعایت حقوق زائر در سفر حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید سرپرست حجاج ایرانی بر رعایت حقوق زائر در سفر حج تاکید سرپرست حجاج ایرانی بر رعایت حقوق زائر در سفر حج تاکید سرپرست حجاج ایرانی بر رعایت حقوق زائر در سفر حج تاکید سرپرست حجاج ایرانی بر رعایت حقوق زائر در سفر حج تاکید سرپرست حجاج ایرانی بر رعایت حقوق زائر در سفر حج

تاکید سرپرست حجاج ایرانی بر رعایت حقوق زائر در سفر حج

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید براینکه در سفرهای زیارتی اصل حقوق زائر است ، گفت: توجیه و کتمان حقایق پذیرفتنی نیست و مشکلات باید به سرعت رفع شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ؛ حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در نشست آموزشي توجيهي عوامل نظارت و بازرسي حج تمتع 97 با بيان روند تلاش هاي صورت گرفته براي برگزاري حج امسال گفت: : شرايط براي اعزام بيش از 85 هزار زائر حج مطلوب است و انشاءالله حج 97 آبرومندانه و خوب برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر با تاكيد براينكه هدف از نظارت و بازرسي در حج مچ گيري و ايراد گيري نيست، تصريح كرد: تجربيات و سياست هاي مصوب سال هاي گذشته بايد بعنوان اصل تلقي گردد و ضمن اصلاح امور به مشكلات پاسخ داده شود.
وي فعاليت 25 كميته آسيب شناسي براي شناسايي آسيب هاي حج گذشته را يادآور شد و گفت : نگاه توجيهي و خودسانسوري بايد كنار گذاشته شود و اشكالات به سرعت رفع و چرايي مشكلات تكراري بررسي شود.
سرپرست حجاج ايراني با تاكيد برلزوم آينده نگري دربرنامه ريزي هاي حج، از حاضران خواست تجربيات خود را نهادينه كرده وبه مسئولان بعد انتقال دهند.
وي اطلاع رساني و اقدام به موقع در حوزه بازرسي را ضروري دانست و گفت : زائر بايد دراين سفرمعنوي آرامش خاطر داشته باشد و با اطلاع رساني به موقع دريابد فضاسازي ها عليه حج در فضاي مجازي نادرست است.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت همچنين لزوم ارتباط با بازرسان افتخاري و افراد فرهيخته در كاروان ها را يادآور شد و تصريح كرد: اصل حقوق زائر است و توجيه و كتمان حقايق پذيرفتني نيست.
وي افزود: با استفاده از فن آوري هاي روز و نظارت عالي مي توان اصلاح امور را ساده تر و راحت تر انجام داد.
وي در پايان به حاضران توصيه كرد به طرح تعالي حج بيشتر توجه كنند و پيشنهادات خود را براي اصلاحات درآن ارائه نمايند.
برپايه اين گزارش ، درابتداي اين نشست آقاي حسين اسماعيلي مدير واحد نظارت و بازرسي بعثه مقام معظم رهبري درخصوص وظايف ناظران وبازرسان حج 97 و برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي نقش آفريني در اين حوزه گزارش داد.




نظرات کاربران