علاقه شیخ الازهر به یادگیری زبان فارسی علاقه شیخ الازهر به یادگیری زبان فارسی علاقه شیخ الازهر به یادگیری زبان فارسی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
علاقه شیخ الازهر به یادگیری زبان فارسی علاقه شیخ الازهر به یادگیری زبان فارسی علاقه شیخ الازهر به یادگیری زبان فارسی علاقه شیخ الازهر به یادگیری زبان فارسی علاقه شیخ الازهر به یادگیری زبان فارسی

علاقه شیخ الازهر به یادگیری زبان فارسی

شیخ الازهر گفت:باید زبان فارسی را به خوبی فرا بگیریم زیرا ایرانی‌ها ما را می‌شناسند ولی ما چیزی از آن‌ها نمی‌دانیم.

دکتر احمد الطیب شیخ الازهر گفت:باید زبان فارسی را به خوبی فرا بگیریم زیرا ایرانی‌ها ما را می‌شناسند ولی ما چیزی از آن‌ها نمی‌دانیم.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

به گزارش مرکز خبر حوزه وی در دیدار با مدرسان رشته علوم مستحدثه اسلامی در مرکز «صالح کامل» افزود:تصمیم داریم کتاب‌های کهن تغییر یافته را دوباره در این رشته‌ها بگنجانیم و این رشته، منبعی پایدار برای تغذیه دانشکده‌های شرعی الازهر خواهد بود.

الطیب ابراز داشت: فارغ التحصیلان این رشته در آینده اداره الازهر را بر دوش گرفته و علما و شیوخ آن را تشکیل خواهند داد.

وی گفت:اساتید این رشته بارها و بارها تشکیل جلسه دادند تا اینکه موفق شدند شیوه‌های آموزشی متمایز و برتری را ارائه دهند که بتواند نسلی توانا را برای بردوش کشیدن رسالت الازهر گزینش کند.

شیخ الازهر ادامه داد:در کنار آموزش زبان انگلیسی، زبان‌های دیگری مانند فرانسوی، ترکی و فارسی به دانشجویان این رشته آموزش داده خواهد شد و زبان فارسی در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوانیم بر آگاهی های خود نسبت به ایران بیفزاییم.

وی افزود: به زودی زبان عبری نیز در دانشکده اصول دین تدریس خواهد شد.

احمد الطیب با انتقاد از برخی مدرسان الازهر به دلیل عدم حضورشان در میان دانشجویان که نتیجه آن فقدان الگو برای دانشجویان است آنان را افراد دارای ضعف شخصیتی توصیف کرد.

وی گفت:آن دسته از شیوخ معاهد الازهریه که سوار دوچرخه و موتور سیکلت شده و در میان دانشجویان به گونه‌ای راه می‌روند که باعث سلب احترام از سوی دانشجویان نسبت به یک شیخ می‌شود،ابهت و شان خود به عنوان شیخ الازهر را زیر سوال می برند.

شیخ الازهر با ابراز نگرانی از پارتی بازی و تأکید بر اینکه زمان کلاهبرداری و خیانت در الازهر به سر آمده خاطر نشان ساخت: به کسانی نیاز دارد که این مرحله را با آنها به سرانجام برساند.

 


| شناسه مطلب: 15966







نظرات کاربران