عطر گلاب ایرانی در مکه پیچید عطر گلاب ایرانی در مکه پیچید عطر گلاب ایرانی در مکه پیچید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عطر گلاب ایرانی در مکه پیچید عطر گلاب ایرانی در مکه پیچید عطر گلاب ایرانی در مکه پیچید عطر گلاب ایرانی در مکه پیچید عطر گلاب ایرانی در مکه پیچید

عطر گلاب ایرانی در مکه پیچید

در مراسم امروز علاوه بر حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ، سفیر و همچنین رییس سازمان حج و زیارت کشورمان و نیز چند از مقامات رسمی عربستان به همراه برخی نمایندگان کشورهای اسلامی حضور داشتند که وارد خانه خدا شدند و در این مراسم معنوی شرکت کردند.

در نخستين روز ماه شعبان ، خانه خدا با گلاب ناب ايراني و آب زمزم شستشو داده شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني لبيك به مكه مكرمه ؛ صبح امروز مسجدالحرام ميزبان صدها هزار نفر از مسلمانان و شيعيان جهان بود كه پس از يك سال انتظار ، شاهد باز شدن درب كعبه بودند. 

NEWS

/4)%20AMAKEN/ARABESTAN/Ka" width="374" />



در اين مراسم باشكوه و معنوي كه هر ساله برگزار مي شود ، خانه خدا با بيش از هشتاد ليتر گلاب ناب ايراني و آب زمزم ، پس از نماز صبح شستشو داده شد.

همچنين حجرالاسود نيز با پارچه اي سفيد و با تركيبي از گلاب و آب زمزم شستشو و معطر شد.

در مراسم امروز علاوه بر حضور نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ، سفير و همچنين رييس سازمان حج و زيارت كشورمان و نيز چند از مقامات رسمي عربستان به همراه برخي نمايندگان كشورهاي اسلامي حضور داشتند كه وارد خانه خدا شدند و در اين مراسم معنوي شركت كردند. 

يادآور مي شود بيش از80 ليتر گلاب مورد نياز براي شستشوي خانه خدا هفته گذشته وارد مكه مكرمه شد.

حجت الاسلام و المسلمين موسويان گفت از آن جا كه گلاب ناب ايراني داراي ويژگي هاي منحصر به فرد است ، دولت عربستان گلاب ايراني را به ديگر كشورها ترجيح مي دهد.

گفتني است گلکاران شهر قمصر همه ساله به هنگام گلچینی و گلابگیری ، گلاب ویژه شسشتوی خانه خدا را با اسانس بیش از 40 درصد در آیینی ویژه تهیه می کنند.

کعبه هر سال در اول شعبان المعظم و هشتم ذی الحجه با گلاب ناب قمصر کاشان شستشو و عطرافشانی می شود.
شستشوی خانه خدا در مراسم و مراحل ويژه اي انجام مي شود و دیوارهای خانه خدا با ظروفی از آب زمزم مخلوط با گلاب کاشان با پارچه های سفید شسته می شوند.

همچنين زمین خانه خدا که با سنگ مرمر مفروش است، با پارچه‌های سفید معطر با بهترین عطرها، گلاب کاشان، عود و مشک شسته و خشک می شود.




نظرات کاربران