ورود 125 هزار زائر خارجی به کربلا ورود 125 هزار زائر خارجی به کربلا ورود 125 هزار زائر خارجی به کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ورود 125 هزار زائر خارجی به کربلا ورود 125 هزار زائر خارجی به کربلا ورود 125 هزار زائر خارجی به کربلا ورود 125 هزار زائر خارجی به کربلا ورود 125 هزار زائر خارجی به کربلا

ورود 125 هزار زائر خارجی به کربلا

تا روز شنبه 125هزار زائر خارجی برای بجای آوردن آیین های اربعین حسینی (ع) وارد کربلا شده اند.

یک مقام شورای استان کربلای معلی روز شنبه  از ورود حدود 125 هزار زائر خارجی به شهر کربلا برای برپایی مراسم اربعین سالار شهیدان جهان حضرت امام حسین(ع)خبر داد که 60 درصد آنها را ایرانی ها تشکیل می دهند.

 "شیخ عبدالحسین الفراتی" رئیس کمیته گردشگری شورای استان کربلا گفت : تا روز چهارشنبه(23 بهمن) 125 هزار زائر از خارج عراق وارد کربلا شده اند و پیش بینی می شود این تعداد در روز اربعین حسینی به 140 هزار نفر برسد.

وی خاطر نشان کرد : 60 درصد زائران خارجی وارد شده به کربلا، ایرانی هستند و پس از آن زائران بحرین، عربستان،عمان، امارات و کویت قرار دارند.

به گفته وی، همچنین زائرانی از کشورهای پاکستان،هند،برخی کشورهای آمریکایی و اروپایی و حوزه کارائیب مانند تانزانیا وکومور وارد کربلا شده اند.

وی افزایش تعداد زائران خارجی عتبات عالیات را نتیجه بهبود اوضاع امنیتی عراق و بازگشایی فرودگاهها و راهها دانست.

عده  زائران خارجی در مراسم اربعین سال گذشته 85 هزار نفر بود.

کربلا مرکز استان کربلا در 110 کیلومتری جنوب غربی بغداد-پایتخت عراق-قرار دارد.

چند روز پیش علی جاسم محمد رئیس پلیس کربلا از استقرار 30 هزار نیرو های امنیتی در این شهر برای حفظ امنیت زائران در آستانه اربعین حسینی خبر داده بود.

به گفته وی، شهر کربلا به سه کمربند امنیتی و هشت بخش تقسیم شده که همه این بخشها به مقر رئیس پلیس کربلا مرتبط هستند.


| شناسه مطلب: 24905







نظرات کاربران