انفجار تروریستی در مسیر زائران حسینی  شهید و زخمی شدن 81 زائر انفجار تروریستی در مسیر زائران حسینی  شهید و زخمی شدن 81 زائر انفجار تروریستی در مسیر زائران حسینی  شهید و زخمی شدن 81 زائر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انفجار تروریستی در مسیر زائران حسینی  شهید و زخمی شدن 81 زائر انفجار تروریستی در مسیر زائران حسینی  شهید و زخمی شدن 81 زائر انفجار تروریستی در مسیر زائران حسینی  شهید و زخمی شدن 81 زائر انفجار تروریستی در مسیر زائران حسینی  شهید و زخمی شدن 81 زائر انفجار تروریستی در مسیر زائران حسینی  شهید و زخمی شدن 81 زائر

انفجار تروریستی در مسیر زائران حسینی شهید و زخمی شدن 81 زائر

منابع امنیتی عراق امروز از انفجار انتحاری در جنوب بغداد و شهادت 31 زائر شیعه و زخمی شدن 50 تن دیگر خبر دادند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج این منابع افزودند: یک زن انتحاری صبح امروز کمربند انفجاری خود را در میان زائرانی که در منطقه شمال الحله در شهرک اسکندریه به سمت کربلا در حرکت بودند، منفجر کرد که در نتیجه آن دستکم 31 زائر شیعه شهید و 50 تن دیگر زخمی شدند.

روز گذشته نیز وقوع انفجار در یک کیلومتری حرم مطهر امام حسین (ع) دستکم 8 شهید و 56 زخمی بر جا گذاشت.

هفته گذشته نیز بمبی در مسیر حرکت شماری از زائران شیعه عراقی در منطقه "القاهره" در شمال بغداد منفجر شد که بر اثر آن دو تن از زائران شیعه عراقی شهید و 14 تن دیگر زخمی شدند.

مسئولان امنیتی عراق پیش از این اعلام کردند که بیش از 35 هزار نیروی پلیس و ارتش امنیت عزاداران حسینی (ع) را در استان کربلای معلی تامین می‌کنند.

زائران شیعه در آستانه اربعین حسینی با پای پیاده به سمت بارگاه مطهر امام حسین در حرکت هستند.

  در سال های گذشته زائران هدف حملات مشابهی قرار گرفته بودند. عاملان این حملات،  افراطی هايي که قصد افزایش تنش های فرقه ای را دارند، معرفی شده بودند.

   حمله اخیر یادآور این است که با وجود بهبود قابل ملاحظه وضعیت امنیتی عراق، هنوز کسانی در این کشور هستند که می خواهند به تنفرهای فرقه ای دامن بزنند.

 دراين حال  "بان کي مون " دبير کل سازمان ملل حمله تروريستي به زوار در نزديکي بغداد را  بشدت محکوم کرد.   

در بيانيه اي که روز جمعه در جمع خبرنگاران سازمان ملل قرائت شد, دبير کل گفته است که از خبر شنيدن اين حملات وحشت زده شده است.

بان تصريح کرده است، اين نوع حرکات به هيچ عنوان نه بطور سياسي و نه مذهبي توجيه پذير نبوده و به شديدترين نحوي محکوم مي باشند.

همچنين در بيانيه آورده شده است, دبير کل با مردم عراق در رد اينگونه اعمال ظالمانه و غير مسئولانه که خشونتهاي فرقه اي را مشتعل مي سازند, اعلام همبستگي مي نمايد.

 


| شناسه مطلب: 24910







نظرات کاربران