آیت الله هاشمی رفسنجانی: مصر به جبهه مقاومت بازگردد آیت الله هاشمی رفسنجانی: مصر به جبهه مقاومت بازگردد آیت الله هاشمی رفسنجانی: مصر به جبهه مقاومت بازگردد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله هاشمی رفسنجانی: مصر به جبهه مقاومت بازگردد آیت الله هاشمی رفسنجانی: مصر به جبهه مقاومت بازگردد آیت الله هاشمی رفسنجانی: مصر به جبهه مقاومت بازگردد آیت الله هاشمی رفسنجانی: مصر به جبهه مقاومت بازگردد آیت الله هاشمی رفسنجانی: مصر به جبهه مقاومت بازگردد

آیت الله هاشمی رفسنجانی: مصر به جبهه مقاومت بازگردد

آیت الله هاشمی رفسنجانی: بستن گذرگاه رفح هیچ توجیه دینی، ملی و انسانی ندارد و نشان دهنده ضعف دولت مصر است. دولت مصر مسئولیت بزرگی دارد و باید به این مسئولیت عمل کند. ما خواهان بازگشت مصر به جبهه مقاومت هستیم. مصر باید به نفع فلسطینی ها و در جهت رویارویی با اسرائیل عمل کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از المنار، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با این شبکه، با غیرقابل توجیه دانستن اقدام مصر در بسته نگاه داشتن گذرگاه رفح، اظهار داشت: بهتر آن است که مصر به جبهه مقاومت بازگردد. وی افزود: بستن گذرگاه رفح هیچ توجیه دینی، ملی و انسانی ندارد و نشان دهنده ضعف دولت مصر است. دولت مصر مسئولیت بزرگی دارد و باید به این مسئولیت عمل کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما خواهان بازگشت مصر به جبهه مقاومت هستیم. مصر باید به نفع فلسطینی ها و در جهت رویارویی با اسرائیل عمل کند. مصر باید از اقدامات ایران متشکر باشد، زیرا ایران در زمان شاه از اسرائیل حمایت می کرد. انقلاب اسلامی، ایران را در جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد. وی اضافه کرد: عربستان از جمله کشورهای مهم در جهان اسلام است. اگر ایران و عربستان با هم همکاری کنند می توانند اقدامات بزرگی به نفع جهان اسلام، جهان سوم و منطقه انجام دهند. ما خواهان آن هستیم که روابط دوستانه و نزدیک بین سوریه و عربستان وجود داشته باشد. ما همچنین از روابط دوستانه با عربستان استقبال می کنیم.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد: دولت باراک اوباما رئیس جمهور جدید آمریکا باید پیش از سخن گفتن درباره گفتگو، حسن نیت خود را ثابت کند. وی تصریح کرد: نخستین اقدام دولت جدید آمریکا برای ثابت کردن حسن نیت خود این است که تحریمها و محدودیتها بر ایران را به بهانه برنامه هسته ای لغو کند. وی افزود: البته کابوس بوش تمام شد اما معلوم نیست که آیا کابوس کاخ سفید هم تمام شده است یا خیر؟ ما باید منتظر بمانیم تا این موضوع مشخص شود. گفتگو با ایران موضوع جدیدی نیست. آمریکا سالهاست که درباره گفتگو با ما سخن می گوید و ما موضع روشنی داریم. آمریکا باید حسن نیت خود را ثابت کند و نشان دهد که خواهان همکاری است. وی افزود: ما خواهان تشویق و تحریم نیستیم. ما تنها به دنبال حق خود هستیم. آنها نباید با حقوق ما مخالفت کنند. ما هیچ مشوقی نمی خواهیم. ما برای عمل کردن در چارچوب قوانین بین المللی و تعهدات خود در موضوع پرونده هسته ای و دیگر مسایل آمادگی داریم.


| شناسه مطلب: 24923







نظرات کاربران