یک مقام سعودی : ایران و عربستان دو قطب مهم در جهان اسلام هستند یک مقام سعودی : ایران و عربستان دو قطب مهم در جهان اسلام هستند یک مقام سعودی : ایران و عربستان دو قطب مهم در جهان اسلام هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک مقام سعودی : ایران و عربستان دو قطب مهم در جهان اسلام هستند یک مقام سعودی : ایران و عربستان دو قطب مهم در جهان اسلام هستند یک مقام سعودی : ایران و عربستان دو قطب مهم در جهان اسلام هستند یک مقام سعودی : ایران و عربستان دو قطب مهم در جهان اسلام هستند یک مقام سعودی : ایران و عربستان دو قطب مهم در جهان اسلام هستند

یک مقام سعودی : ایران و عربستان دو قطب مهم در جهان اسلام هستند

نزار مدنیوزیر مشاور در وزارت امور خارجه عربستان روز سه شنبه در دیدار با سید محمد حسینی سفیر ایران در ریاض اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی با توجه به مشترکات تاریخی و دینی خود دو قطب مهم در جهان اسلام هستند.

وزير مشاور در وزارت امور خارجه عربستان در اين زمينه تاكيد كرد: هر زمان مناسبات دو كشور گسترش يافته، منطقه و جهان اسلام به آرامش رسيده و منافع زيادي نصيب آنان شده است.

وي با اشاره به اهتمام رهبران دو كشور براي گسترش روابط دو جانبه تصريح كرد: رهبري عربستان توجه ويژه‌اي به بسط روابط دو كشور دارد به دليل اينكه گسترش همكاري‌هاي دو جانبه مي‌تواند الگوي مناسبي براي ساير كشورهاي منطقه باشد .

مدني ظرفيت همكاري‌هاي دو كشور را در حوزه‌هاي مختلف بسيار دانست و در اين زمينه تاكيد كرد: مي‌توان از توانمندي‌هاي موجود در راه خيرو صلاح دو كشور و منطقه بهره برد .

سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان سعودي نيز در اين ديدار ضمن تشريح فجايع صهيونيست‌ها در غزه، تهاجم وحشيانه رزيم صهيونيستي به اين منطقه را شكست ديگري براي اين رژيم دانست.

وي با اشاره به حسن نيت ايران نسبت به كشورهاي منطقه خاطر نشان ساخت :
جمهوري اسلامي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي و به ويژه در دوران رياست جمهوري احمدي نژاد همواره اهتمام ويژه‌اي به گسترش روابط با كشورهاي منطقه داشته است .

وي در اين زمينه تاكيد كرد: در پرتو همگرايي و همكاري‌هاي منطقه اي، كشورهاي منطقه مي‌توانند ضمن حفظ همبستگي و انسجام خود مانع نفوذ بيگانگان به منطقه شوند.

حسيني در ادامه تصريح كرد: امروزه برخي قدرت‌هاي غربي با كمك رژيم صهيونيستي با ايجاد سوء ظن، دروغ پردازي و تحريك احساسات ديني و مذهبي مانع آرامش و همگرايي منطقه‌اي مي‌شوند .


| شناسه مطلب: 24942







نظرات کاربران