مروری بر عنوان های خبری و گزارش های تحلیلی مطبوعات عربستان مروری بر عنوان های خبری و گزارش های تحلیلی مطبوعات عربستان مروری بر عنوان های خبری و گزارش های تحلیلی مطبوعات عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مروری بر عنوان های خبری و گزارش های تحلیلی مطبوعات عربستان مروری بر عنوان های خبری و گزارش های تحلیلی مطبوعات عربستان مروری بر عنوان های خبری و گزارش های تحلیلی مطبوعات عربستان مروری بر عنوان های خبری و گزارش های تحلیلی مطبوعات عربستان مروری بر عنوان های خبری و گزارش های تحلیلی مطبوعات عربستان

مروری بر عنوان های خبری و گزارش های تحلیلی مطبوعات عربستان

رسانه ها و مطبوعات عربستان سعودی روز یکشنبه مهمترین عنوان های خبری خود را به اظهار نظرهای متفاوت برخی مقامات غربی در خصوص برنامه هسته ای ایران در اجلاس امنینی مونیخ، واکنش لاریجانی در این اجلاس و اثرات مرگبار بمب های فسفری در جنگ 22 روزه در غزه اختصاص دادند .

روزنامه "الرياض" در مطلبي با اشاره به اظهارات "جو بايدن " معاون رييس جمهوري امريکا در اجلاس امنيتي "مونيخ" در خصوص برنامه هسته اي ايران نوشت: اين مقام امريکايي گفته است که ايران بر سر دو راهي تشديد "اعمال مجازات ها" و يا "پذيرفتن امتيازات بيشتر" قرار دارد.
به نوشته اين روزنامه، "علي لاريجاني" نماينده هيات شرکت کننده ايراني در اين اجلاس در واکنش به اظهارات بايدن، تغيير اساسي در استراتژي دولت جديد امريکا را مورد تاکيد قرار داد.
بر اساس گزارش اين روزنامه، لاريجاني در اين نشست ضمن تاکيد بر ادامه فعاليت هاي هسته اي کشورش تصريح کرد :جمهوري اسلامي ايران تحت نظارت آژانس بين المللي انرژي هسته اي به فعاليت هاي هسته اي خود ادامه خواهد داد .
روزنامه "عکاظ "نيز در گزارش مشابهي بخشي از عناوين خبري خود را به اظهارات لاريجاني در نشست مونيخ اختصاص داده است. به نوشته اين روزنامه رييس هيات شرکت کنده ايراني در اين نشست بين المللي در واکنش به برخي اظهار نظرهاي مقامات غربي تاکيد کرد: سياست چماق و هويج در قبال ايران کاربرد خود را از دست داده است و ادامه آن از سوي دولت جديد امريکا در شرايط فعلي به مصلحت واشنگتن نيست.
روزنامه " الوطن " نيز با انتشار مطلبي در اين زمينه با اشاره به موضع " آنگلا مرکل "صدر اعظم آلمان در خصوص برنامه هسته اي ايران نوشته است: مرکل در واکنش به برنامه هسته اي ايران، جامعه جهاني را در برابر يک آزمون بزرگ قرار داد.
مرکل در ادامه اظهارات خود تاکيد کرد: در صورت شکست راه هاي ديپلماسي، غرب بايد در يک حرکت مشترک مانع ادامه فعاليت هاي هسته اي ايران شود .
روزنامه الرياض در گزارش ديگري با اشاره به اثرات مخرب بمب هاي فسفري در جنگ 22 روزه غزه نوشته است: به کارگيري اين بمب ها بيش از چهار هزار فلسطيني را به سرطان مبتلا کرده است.
به نوشته اين روزنامه، استنشاق دود ناشي از اين بمب هاي ممنوعه در برخي از بيماران فلسطيني منجر به مرگ شده و صدها نفر ديگر را به بيماري صعب العلاج سرطان مبتلا کرده است.
اين روزنامه در مطلب ديگري به ديدار اخير "منوچهر متکي " وزير امور خارجه ايران با
"اسامه السنوسي" سفير عربستان در تهران پرداخته است.
به نوشته اين روزنامه، متکي در اين ديدار لزوم تداوم مشورت ها و رايزني هاي مقامات دو کشور در شرايط کنوني را به مصلحت جهان اسلام دانسته است .


| شناسه مطلب: 24949







نظرات کاربران