54 هزار ایثارگر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند 54 هزار ایثارگر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند 54 هزار ایثارگر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
54 هزار ایثارگر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند 54 هزار ایثارگر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند 54 هزار ایثارگر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند 54 هزار ایثارگر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند 54 هزار ایثارگر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند

54 هزار ایثارگر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند

مدیر کل فرهنگی، هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 200 نفر از طلاب شاهد و ایثارگر در سال جاری به عنوان روحانی کاروان سفر حج آموزش می بینند.

علی سلگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، گفت: تربیت و آموزش طلاب و روحانیون شاهد و ایثارگر برای اعزام به سفر حج تمتع و عمره به عنوان روحانی کاروان از اقدامات جدیدی است که امسال برای 200 نفر انجام می شود و از سال های آینده این تعداد اضافه می شوند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 54 هزار نفر از اعضای خانواده های شاهد و ایثارگر در نوبت اعزام به سفر حج تمتع هستند افزود: پیش بینی می شود با ثبت نام های جدید سال جاری این تعداد به 100 هزار نفر افزایش یابد.
سلگی با اشاره به اینکه 60 هزار نفر در سه ماهه نخست سال جاری برای اعزام به سفر حج عمره ثبت نام کردند، گفت: این تعداد نشاندهنده رغبت و استقبال بالای ایثارگران نسبت به سال های گذشته است چنانکه در سال 84 تنها 800 نفر برای حج عمره ثبت نام کردند.
وی با اشاره به تقاضای بسیار بالای ایثارگران برای اعزام به حج و نصب ثبت نام به عمل می آید، اگر چه اولویت اعزام به حج تمتع با والدین و همسران شهدایی است که به ترتیب در سن 80- 75 یا 75- 65 هستند.
سلگی با اشاره به اینکه سهمیه اعزام به حج تمتع و عمره در سال آینده همچون سال جاری خواهد بود افزود: سال 84 ، 3 هزار نفر از ایثارگران به حج و نصب اعزام شدند در حالیکه سال جاری این تعداد به 6 هزار نفر از اعضای شاهد و ایثارگر افزایش یافت و این در حالی است که حدود 80 جانباز سال جاری در قالب کاروان ویژه جانبازان به حج واجب اعزام شدند.
وی افزود: این کاروان 200 نفر شامل همراهان و پزشکان جانبازان بود و 60 جانباز ویلچری در این کاروان حضور داشتند که این نخستین بار اعزام این تعداد جانباز با شرایط ویژه به حج واجب بود .
سلگی با اشاره به اینکه جامعه ایثارگر در کاروان های عمومی به سفر حج اعزام می شوند گفت: در گذشته کاروان هایی ویژه ، شامل جامعه شاهد و ایثارگر به حج عمره و تمتع اعزام می شدند ولی به دلیل مشکلات گوناگون از این پس خانواده های شاهد و ایثارگر در کاروان های اعزام شونده عمومی راهی سرزمین وحی می شوند.
وی با اشاره به اینکه از سال آینده 4 کاروان ویژه دانشجویی و دانش آموزی شاهد و ایثارگر به سفر حج اعزام می شوند گفت: دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و کاروان دانش آموزان از سال آینده به صورت اختصاصی دانشجویان و دانش آموزان ممتاز را به سفر حج اعزام می کنند.


| شناسه مطلب: 24958







نظرات کاربران