دانش‌نامه امام حسین(ع) منتشر می‌شود دانش‌نامه امام حسین(ع) منتشر می‌شود دانش‌نامه امام حسین(ع) منتشر می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دانش‌نامه امام حسین(ع) منتشر می‌شود دانش‌نامه امام حسین(ع) منتشر می‌شود دانش‌نامه امام حسین(ع) منتشر می‌شود دانش‌نامه امام حسین(ع) منتشر می‌شود دانش‌نامه امام حسین(ع) منتشر می‌شود

دانش‌نامه امام حسین(ع) منتشر می‌شود

مدیر گروه سیره و تاریخ در پژوهشکده علوم و معارف حدیث، از انتشار دانش‌نامه «امام حسین (ع)» در هفت جلد عربی و هفت جلد فارسی، تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايكنا،  حجت‌الاسلام و المسلمين سيد «محمود طباطبايی»، با اعلام اين خبر گفت: تعريب و ترجمه بيان‌های اين كتاب، به فارسی به پايان رسيده و نتيجه چند سال پژوهش و تحقيق تا پايان سال جاری در هفت جلد عربی و هفت جلد فارسی به همراه صدها بيان و نقشه حركت امام حسين(ع) و اسيران كربلا به عنوان يك كتاب مرجع درباره زندگی و قيام امام حسين(ع) منتشر خواهد شد.

355089_2thDSC01757w.jpg

وی درباره ويژگی‌های اين دانش‌نامه، گفت: از ويژگی‌های «موسوعه امام حسين(ع)» می‌توان به تتبع وسيع در تمامی مصادر اهل سنت و شيعه، اعتماد نداشتن به منابع ضعيف و جديد اشاره كرد. همچنين، در بيان منابع، از كتاب‌هايی كه از سوی محققان تأييد شده استفاده شده است.

طباطبايی در مورد برنامه‌های اين گروه در سال جاری گفت: كارهای اوليه «موسوعه اهل بيت(ع)» درباره چهارده معصوم انجام گرفته كه اين پروژه در سال جاری به اتمام خواهد رسيد و منتشر خواهد شد.

همچنين از فعاليت‌های ديگر گروه می‌توان به تدوين «حكمت‌نامه و سيره پيامبر(ص)» اشاره كرد كه بخشی از آن منتشر شده و بخش ديگر نيز بعد ار پژوهش و تحقيق به چاپ خواهد رسيد.


| شناسه مطلب: 25148







نظرات کاربران