ارائه خدمات پزشکی رایگان در مکه مکرمه ارائه خدمات پزشکی رایگان در مکه مکرمه ارائه خدمات پزشکی رایگان در مکه مکرمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارائه خدمات پزشکی رایگان در مکه مکرمه ارائه خدمات پزشکی رایگان در مکه مکرمه ارائه خدمات پزشکی رایگان در مکه مکرمه ارائه خدمات پزشکی رایگان در مکه مکرمه ارائه خدمات پزشکی رایگان در مکه مکرمه

ارائه خدمات پزشکی رایگان در مکه مکرمه

7 بیمارستان و 75 بهداری با ظرفیت یکهزار و 623 تختخواب و مجهز به تمامی تاسیسات مدرن بهداشتی برای رفع نیازهای سه میلیون زائر شهر مکه مکرمه اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، "خالد بن عبید ظفر" رئیس امور بهداشتی کمیته عالی حج در این باره گفت: بیش از 2 هزار نیروی درمانی از جمله متخصصین خدمات بهداشتی را برای زائران فراهم می آوردند.

 وی افزود: 75 درمانگاه و مراکز بهداشتی و درمانی در داخل و بیرون شهر مکه برای ارائه خدمات درمانی بازخواهند بود و کمکهای ارائه شده از سوی آنان مجانی خواهد بود.

دکتر خالد همچنین اضافه کرد که 4 درمانگاه در مسجد الحرام تاسیس شده که دو درمانگاه در باب امیر عبدالعزیز و باب عمره و دو درمانگاه دیگر نیز در طبقات دوم و باب "اجیاد" قرار دارند.

خالد همچنین از تعبیه امکانات بهداشتی مشابه در دیگر اماکن زیارتی همچون دره منا خبر داد که 44 مرکز پزشکی از جمله آنها هستند.

به گفته وی همچنین 15 مرکز درمانی در جمره و سه بیمارستان در عرفات وجود دارد که در آنها 577 تختخواب تعبیه شده و 46 درمانگاه و 100 آمبولانس دیگر نیز وجود دارد که آنها به صورت شبانه روزی در ایام عرفه و منا فعالیت خواهند داشت.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران همه ساله با استقرار هیات پزشکی در مکه و مدینه خدمات پزشکی رایگانی در اختیار زائران ایرانی قرار می دهد.


| شناسه مطلب: 26368







نظرات کاربران