هیچ مشکلی از نظر اسکان زائران در مدینه وجود ندارد هیچ مشکلی از نظر اسکان زائران در مدینه وجود ندارد هیچ مشکلی از نظر اسکان زائران در مدینه وجود ندارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هیچ مشکلی از نظر اسکان زائران در مدینه وجود ندارد هیچ مشکلی از نظر اسکان زائران در مدینه وجود ندارد هیچ مشکلی از نظر اسکان زائران در مدینه وجود ندارد هیچ مشکلی از نظر اسکان زائران در مدینه وجود ندارد هیچ مشکلی از نظر اسکان زائران در مدینه وجود ندارد

هیچ مشکلی از نظر اسکان زائران در مدینه وجود ندارد

مسوول مسکن زائران ایرانی در مدینه منوره گفت: هیچگونه مشکلی از نظر اسکان زائران ورودی به شهر پیامبر مدینه منوره وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، علي اصغر بياني افزود: امسال 52 ساختمان براي اسکان زائران مدينه قبل و مدينه بعد با ظرفيت استقرار مجموعا 570کاروان به تعداد 101هزار و 937زائر در مدينه اجاره شده است که 90 درصد اين ساختمان ها در منطقه مرکزي مدينه منوره قرار دارند.

وي استقرار زائران در منطقه مرکزي مدينه کار فرهنگي ارزشمندي دانست که از وپژگي هاي امسال اسکان زائران در مدينه منوره است.
وي افزود:با اين امکان زائران هر لحظه اراده کنند مي توانند به دليل نزديکي به مسجدالنبي به حرم شريف نبوي مشرف شوند.

وي اضافه کرد: کاروان ها در قالب 279کاروان مدينه قبل با ظرفيت 46هزار و 608زاير و 291کاروان مدينه بعد در قالب 48هزار و 510زائر در ساختمانهاي اجاره شده مدينه منوره اسکان مي يابند.
وي در خصوص بهاي اجاره هتل و ساختمان هاي استقرار زائران ايراني نيز يادآور شد: اکثريت قريب به اتفاق هتلداران تقاضاي افزايش اجاره بها بين 10تا 41 درصد را داشتند که با مذاکرات متعدد اين افزايش در سال جاري به نسبت سال گذشته به هفت درصد رسيد.
وي گفت: اين ميزان افزايش به نسبت تورمي که در همه موارد در عربستان صعودي وجود دارد بسيار ناچيز است.
وي مناسب بودن نظافت اتاقها در ساختمانهاي اجاره اي ، ارائه خدمات مناسب، نوساز بودن با عمر حداقل پنج سال ساخت، داشتن آسانسوررا از ديگر ويژگي هاي ساختمانهاي اجاره شده سال جاري در مدينه منوره ذکر کرد.
وي گفت: براي ايجاد رفاه نسبي بيشتر، سعي شده کمتر از ظرفيت هتلها، زائران اسکان داده شوند که اين مورد خاص جمهوري اسلامي است به عنوان نمونه در ساختماني که داراي مجوز 560نفر مجوز اسکان از طرف مراجع ذيصلاح سعودي دارد سازمان حج ايران فقط 380زائر را اسکان مي دهد که خود عامل موثري در رفاه زائران است.
ساختمان هاي اجاره شده در مدينه منوره براي اسکان زائران ايراني در سه منطقه شامل ساختمان هاي ضلع شمالي و اطراف حرم شريف نبوي، ضلع جنوبي و جنوب غربي و شرقي و ضلع غربي و شمال غربي و بخشي از جنوب غربي است.


| شناسه مطلب: 26373







نظرات کاربران