کتاب کتاب کتاب بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب کتاب کتاب کتاب کتاب

کتاب "وهابی کیست و چه می گوید" منتشر شد


کتاب "وهابی کیست و چه می گوید" به همت مرکز تحقیقات حج و به تالیف مرتضی فهیم کرمانی در دو هزار نسخه منتشر شد .

کتاب "وهابی کیست و چه می گوید" به همت مرکز تحقیقات حج و به تالیف مرتضی فهیم کرمانی در دو هزار نسخه منتشر شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مولف در پیشگفتار این کتاب با اشاره به هدف از انتشار کتاب" وهابی کیست و چه می گوید" نوشته است: اخیرا وهابی ها در مکه و مدینه بر گروهی از زائران غیر متخصص و ناآگاه ایراد گرفته و حتی با پخش جزوات فراوان در میان آنان می کوشند اذهان ساده لوحان را با دروغ هایی ساختگی به علمای شیعه بدبین کنند .

مرتضی فهیم کرمانی با مطرح کردن این پرسش که چرا این آقایان مباحث اصولی و اعتقادی را تحت الشعاع قرار می دهند عنوان کرده است: اگر بنا باشد مسائل فرعی مورد بحث قرار بگیرد دیگر چیزی برای شما باقی نمی ماند زیرا ما حاضریم با مدارک صحیح، فروعی را از علمای شما نقل کنیم که با هیچ منطقی قابل توجیه نیست .

وی ادامه می دهد :وهابی ها اگر در مسائل فقهی و فرعی که براساس نظریات اجتهادی مشروع علما استنباط می شود وارد بحث شوند علاوه بر اینکه از جاده انصاف خارج می شوند کاری بر خلاف عقل و خرد انجام داده اند .

مولف در بخش اول این کتاب سیره مسلمین را در مورد زیارت مورد بررسی قرار می دهد و می گوید : از زمان صحابه پیامبر اسلام، پیوسته تمام مسلمانان به زیارت قبور انبیا و امامان و اولیا خدا می رفتند و این مساله به گونه ای مورد اجماع و اتفاق تمام گروه های مسلمان بود .

فهیم کرمانی می افزاید: تا اینکه ابن تیمیه حرانی گمنام این سنت بسیار عالی را منکر می شود و شروع به هذیان گویی درباره آن کرد زیارت پیامبر را حرام و بدعت اعلام کرد .

تاریخ وهابیت، فرزندان محمد بن عبدالوهاب، پیدایش مذهب محمد بن عبدالوهاب و مناظره علما با وهابی ها از دیگر مباحث بخش اول این کتاب است .

نویسنده کتاب"وهابی کیست و چه می گوید" در بخش دوم کتاب نیز دوازده امور مهم اسلام را مورد تاکید قرار می دهد که از جمله آنها می توان به اصول و فروع در اسلام، حقیقت و مجاز قرآن، معنای عبادت و حیات پیامبر بعد از فوت اشاره کرد .

کرمانی در بخش سوم این کتاب با عنوان شبهات وهابیت با بیان اینکه طلب شفاعت از پیامبران و صالحان و انبیای الهی در نظر وهابیان کفر و شرک است عنوان می کند : طلب شفاعت و دعا نه تنها از پیامبران و اولیای خدا بلکه از هر مومنی جایز است زیرا خداوند برای هر مومنی حرمت و احترامی قرار داده که به خاطر آن حرمت، امید می رود شفاعتش مورد مقبول خداوند باشد .

وی در پایان کتاب با انتقاد از حمایت وهابی ها از صهیونیست های بین المللی می گوید: وهابی ها با سکوت خود صهیونیست های بین المللی را که ملت مسلمان فلسطین را غارت کرده و به خاک و خون می کشند تائید می کنند ولی شیعیان را کافر و مشرک می دانند .

گفتنی است کتاب "وهابی کیست و چه می گوید" در سه فصل و 144 صفحه توسط انتشارات نشر مشعر به قیمت هزار و 300 تومان چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است .


| شناسه مطلب: 27079







نظرات کاربران