شیعیان آمریکا هشتم شوال را فراموش نکرده اند شیعیان آمریکا هشتم شوال را فراموش نکرده اند شیعیان آمریکا هشتم شوال را فراموش نکرده اند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شیعیان آمریکا هشتم شوال را فراموش نکرده اند شیعیان آمریکا هشتم شوال را فراموش نکرده اند شیعیان آمریکا هشتم شوال را فراموش نکرده اند شیعیان آمریکا هشتم شوال را فراموش نکرده اند شیعیان آمریکا هشتم شوال را فراموش نکرده اند

شیعیان آمریکا هشتم شوال را فراموش نکرده اند

شیعیان آمریکا مراسم باشکوهی را به مناسبت سالروز تخریب قبرستان بقیع به دست سلفی ها، در ایالت میشگان برگزار می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شیعیان آمریکا به مناسبت سالروز جنایت تروریستی وهابی ها در تخریب قبور چهار تن از ائمه(ع) در بقیع، مراسم گسترده ای را امروز، چهارشنبه 17 مهر به مناسبت این حادثه دردناک در هملک پارک شهر دربورن ایالت میشگان آمریکا برگزار می کنند.

شیعیان آمریکا با محکوم کردن این جنایت از دولت عربستان خواستند تا با توجه به درخواست میلیون ها مسلمان، قبرستان بقیع را بازسازی کنند.

در همین راستا مجمع جهانی شیعی به همین مناسبت روز جمعه 19 مهر به این مراسم بزرگ ملحق خواهد شد و برنامه های متعددی همچون برپايي نمایشگاه عکس و اجرای تئاتر که این حادثه دردناک را به تصویر می کشد، برگزار خواهند کرد.

بنابر گزارش صوت الاسلام، سازمان مختار پاکستان نيز از سازمان ملل خواست تا یک هیئت بلندپایه را به منظور بازسازی قبرستان بقیع مامور کند.

این سازمان پس از تحصن شیعیان اروپا در برابر مقر سازمان ملل برای تحت فشار قرار دادن دولت عربستان به منظور بازسازي قبرستان بقیع، درخواست اعزام اين هیئت را ارایه داد.

شیعیان در این تحصن تاكيد كردند كه تا زمان بازسازي قبرستان بقيع، اینگونه تحسن ها تکرار می شود.

گفتنی است، تندروهای وهابی با حمایت دولت عربستان هشتم شوال 1344 مصادف با 21 آوریل 1925 میلادی، قبور چهار تن از امامان شیعه (امام حسن مجتبی(ع)، امام زین العابدین(ع)، امام محمدباقر(ع)، امام جعفرصادق(ع) را در قبرستان بقیع تخریب و نابود کردند.


| شناسه مطلب: 27082







نظرات کاربران