مرقد امامین عسکریین مانند روز اول می شود مرقد امامین عسکریین مانند روز اول می شود مرقد امامین عسکریین مانند روز اول می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مرقد امامین عسکریین مانند روز اول می شود مرقد امامین عسکریین مانند روز اول می شود مرقد امامین عسکریین مانند روز اول می شود مرقد امامین عسکریین مانند روز اول می شود مرقد امامین عسکریین مانند روز اول می شود

مرقد امامین عسکریین مانند روز اول می شود

در پی انعقاد توافقنامه میان عراق و یونسکو و همکاری دیوان وقف شیعی، 18 ماه دیگر مرقد امامین عسکریین تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه طالاع رسانی حج، صلاح عبدالرزاق مدیر کل اطلاع رسانی دیوان وقف شیعی اعلام کرد: ساخت و سازهای وسیعی برای مرقد امامین عسکریین در سامرا در حال انجام است تا مانند گذشته بازسازی شود.

عبدالرزاق در ادامه اظهار داشت: قبه مرقد مطهر امامین عسکریین از بزرگترین قبه های طلایی جهان به شمار می رود که دارای قطر 54 متر و ارتفاع 30 متر است و شامل دو قبه تو در تو است که میان آنها ستونی آهنی قرار دارد که هر گونه گلوله ای را جذب می کند.

وی افزود: ما در صدد تهیه پنجره های جدیدی برای مرقد امامین عسکریین هستیم که بر روی آنها آیات قرآنی و کلمات الهی درج شده است که این کار با نظارت کارشناسان انجام می شود.

حرمین امامین عسکریین(ع) 22 فوریه سال 2006 هدف عملیات تروریستهای تکفیری قرارگرفت و در پی آن درگیریهای طایفه ای در سامرا به وقوع پیوست که شمار زیادی کشته برجا گذاشت. این مکان مقدس در ژوئن گذشته نیز برای بار دوم هدف حمله تروریستهای تکفیری قرار گرفت که مناره های آن فروریخت.


| شناسه مطلب: 27083







نظرات کاربران