هشدار روحانی عربستانی نسبت به گسترش درگیریهای طائفه ای هشدار روحانی عربستانی نسبت به گسترش درگیریهای طائفه ای هشدار روحانی عربستانی نسبت به گسترش درگیریهای طائفه ای بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هشدار روحانی عربستانی نسبت به گسترش درگیریهای طائفه ای هشدار روحانی عربستانی نسبت به گسترش درگیریهای طائفه ای هشدار روحانی عربستانی نسبت به گسترش درگیریهای طائفه ای هشدار روحانی عربستانی نسبت به گسترش درگیریهای طائفه ای هشدار روحانی عربستانی نسبت به گسترش درگیریهای طائفه ای

هشدار روحانی عربستانی نسبت به گسترش درگیریهای طائفه ای

یکی از علمای شیعه عربستان سعودی با هشدار نسبت به گسترش درگیریهای طایفه‏ای در جهان اسلام آن را ناشی از توطئه دشمنان اسلام دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ابنا، «سيد محمدباقر الناصر»، امام جمعه مسجد "حی الجسر"، در شهر "خبر" عربستان با تاکید بر لزوم هوشیاری مسلمانان در برابر تهدید اختلاف‏انگیزی در بین پیروان مذاهب و طوایف اسلامی، خاطرنشان کرد: بعضی رسانه‏ها و شبکه‏های ماهواره‏ای نقش عمده‏ای در برانگیختن اختلافات بین شیعه و سنی ایفا می‏کنند.

وی در مصاحبه با "الراصد" افزود: رادیوها و شبکه‏های ماهواره‏ای که برنامه‏های صریح گفتگوهای شیعه و سنی را پخش می‏کنند وابسته به دشمنان اسلام هستند و تلاش دارند تا با بزرگنمایی اختلافات تاریخی اهداف شوم خود که فتنه‏انگیزی در جهان اسلام است را به پیش ببرند.

الناصر با تکذیب ادعای تکفیر اهل‏سنت از سوی شیعیان، یادآور شد: شیعه اهل‏بیت(ع) نه تنها به تکفیر دیگران نمی‏پردازند بلکه خود قربانی این پدیده شوم هستند.

وی تاکید کرد: شیعیان عقیده دارند خطاب آیه "یا ایها المؤمنون"، همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی هستند و بر همین اساس پیوند زناشویی و توارث دارند.

این عالم شیعه با ابراز تاسف از بعضی اظهارات برادران اهل‏سنت پیرامون مسئله "تبشیر شیعی" (که اخیرا از سوی قرضاوی اعلام شده است)، آن را بی‏پایه و اساس دانست.

وی در پایان سخنان خود درگیریهای اخیر در پاکستان، عراق و دیگر کشورهای اسلامی و همچنین جنگ رسانه‏ای سایتهای شیعه و سنی و هک شدن این سایتها از سوی دو طرف را ناشی از همین اختلافات دانست و ابراز امیدواری کرد مسلمانان به وحدت واقعی دست یابند.


| شناسه مطلب: 27084







نظرات کاربران