افزایش شمار مبتلایان به وبا در عراق افزایش شمار مبتلایان به وبا در عراق افزایش شمار مبتلایان به وبا در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افزایش شمار مبتلایان به وبا در عراق افزایش شمار مبتلایان به وبا در عراق افزایش شمار مبتلایان به وبا در عراق افزایش شمار مبتلایان به وبا در عراق افزایش شمار مبتلایان به وبا در عراق

افزایش شمار مبتلایان به وبا در عراق


وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که با شناسایی 80 مورد جدید، شمار مبتلایان به بیماری وبا در این کشور به 417 نفر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، تشخيص موارد ابتلا به وبا در عراق توسط آزمايشگاههاي مركزي بغداد صورت گرفته است.

احسان جعفر، سخنگوي وزارت بهداشت عراق در بيانيه‌اي اظهار داشت: ظرف پنج روز گذشته 800 مورد جديد ابتلا به اين بيماري اسهال شديد در سرتاسر كشور شده‌اند كه يكي از موارد آن در استان ديوانيه در جنوب بغداد مشاهده شده است.

وي افزود: تاكنون شش نفر در اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را در عراق از دست داده‌اند.

كشف موارد اخير وبا در اين كشور موجب افزايش نگراني‌ها از شيوع جديد بيماري در عراق شده كه با گذشت بيش از پنج سال از تجاوز و اشغال آمريكا از سال 2003، هم اكنون با بحران شديد تسهيلات آب مواجه است.

در سال گذشته اپيدمي وبا در 9 استان عراق از كل 18 استان اين كشور شايع شد.

طبق آمار سازمان جهاني بهداشت، بيش از 30 هزار عراقي در سال گذشته به بيماري وبا مبتلا شدند درحالي كه 3 هزار و315 نفر ديگر نيز آلوده به باكتري عامل اين بيماري بوده‌اند. هم چنين اين سازمان در بيانيه‌اي روي سايت خود شمار تلفات جاني سال گذشته وبا در عراق را 14 نفر اعلام كرده است.

وبا يكي از كشنده‌ترين انواع بيماريها است كه به شدت از طريق آب آلوده قابل سرايت است و باعث بروز اسهال آبكي، بدون درد و مكرر است. اگر وبا درمان نشود، به از دست دادن بيش از حد آب بدن منجر شده و در صورت ادامه حتي به مرگ بيمار منتهي مي‌شود.


| شناسه مطلب: 27086







نظرات کاربران