آیت الله محمدی ری شهری از دومین نمایشگاه آیت الله محمدی ری شهری از دومین نمایشگاه آیت الله محمدی ری شهری از دومین نمایشگاه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله محمدی ری شهری از دومین نمایشگاه آیت الله محمدی ری شهری از دومین نمایشگاه آیت الله محمدی ری شهری از دومین نمایشگاه آیت الله محمدی ری شهری از دومین نمایشگاه آیت الله محمدی ری شهری از دومین نمایشگاه

آیت الله محمدی ری شهری از دومین نمایشگاه " حرم در تصویر" دیدن کرد


آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از دومین نمایشگاه "حرم در تصویر" در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام دیدن کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام از دومین نمایشگاه  "حرم در تصویر"  دیدن کرد.

در این بازدید معاون روابط عمومی و بین الملل آستان مقدس، گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه را ارائه کرد و گفت: این نمایشگاه در مدت کوتاه برپایی با استقبال چشمگیر کارشناسان و متخصصان و دانشجویان رشته های عکاسی روبرو شد.
وی افزود:  از این نمایشگاه روزانه بیش از 700 نفر از علاقمندان به رشته های هنری، دانشجویان رشته های عکاسی، متخصصان و صاحبنظران و همچنین عموم زائران و مجاوران دیدن کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این دیدار با تشکر از دست اندرکاران برپایی دومین نمایشگاه حرم در تصویر،  انتشار کتاب عکس های نخستین و دومین نمایشگاه حرم در تصویر را در مجلدی واحد با هدف تهیه یک مجموعه ارزشمند و ماندگار مفید دانست.

این نمایشگاه با هدف تبیین اقدامات صورت پذیرفته در طرح توسعه از سال 1370 به بعد و جلب و جذب علاقمندان و پژوهشگران و دانشجویان و اصحاب علوم مرتبط و فراهم سازی زمینه تحقیق و پژوهشهای بیشتر با استفاده از تصاویر این گنجینه به ارائه تصاویر تاریخی و تطبیق آن با تصاویر جدید در 313 عکس مختلف دایر شده است.
بررسی معماری ایرانی ، اسلامی و بررسی جلوه های گوناگون آن در آثار بدیع هنرمندان ایرانی، میزان توجّه دولتها و حکومتها به اماکن مذهبی و زیارتگاهها  و ارائه مستنداتی بمنظور بررسی سیر تحوّلات و تکامل تدریجی ابنیه آستان مقدّس از ابتدا تاکنون از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.
قدیمی ترین تصویر این نمایشگاه مربوط به سال 1243 هجری شمسی و قدیمی ترین نقاشی ارائه شده مربوط به سال 300 هجری شمسی است

هم اکنون تصاویر این نمایشگاه در پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السلام موجود است .


| شناسه مطلب: 27663







نظرات کاربران