انگشت‌نگاری در حج تمتع امسال شدت می‌یابد انگشت‌نگاری در حج تمتع امسال شدت می‌یابد انگشت‌نگاری در حج تمتع امسال شدت می‌یابد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انگشت‌نگاری در حج تمتع امسال شدت می‌یابد انگشت‌نگاری در حج تمتع امسال شدت می‌یابد انگشت‌نگاری در حج تمتع امسال شدت می‌یابد انگشت‌نگاری در حج تمتع امسال شدت می‌یابد انگشت‌نگاری در حج تمتع امسال شدت می‌یابد

انگشت‌نگاری در حج تمتع امسال شدت می‌یابد

معاون حج و زیارت کشور با اشاره به این که در حج تمتع سال گذشته از برخی از زائران ایرانی انگشت‌نگاری شده است، گفت: احتمالاً امسال در حج تمتع میزان انگشت‌نگاری از زائران ایرانی افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، مهدي امينيان در خصوص شدت يافتن انگشت‌نگاري از زائران ايراني در عربستان گفت: طي مذاكرات صورت گرفته بين مقامات ايراني و سعودي، عربستاني‌ها اعلام كرده‌اند، اين اقدام براي تمام كشورها انجام مي‌شود و مخصوص ايراني‌ها نيست.
معاون حج و زيارت كشور ادامه داد: در حال حاضر اين طرح آزمايشي است گاهي شدت و گاهي كاهش مي‌يابد و در صورت عملي شدن هميشگي خواهد شد.
وي تصريح كرد: مقامات عربستاني اعلام كرده‌اند اين فعاليت يك اقدام امنيتي است.
امينيان تصريح كرد: عربستاني‌ها هيچ صحبتي مبني بر توقف انگشت‌نگاري نكرده‌اند.
امينيان در پاسخ به اين پرسش كه چرا برخي از مأموران عربستان با زائران ايراني رفتارهاي نامناسبي دارند؟ افزود: اين كه برخورد خيلي بدي از سوي تمامي مأموران عربستان با زائران ايراني انجام شده است، را قبول ندارم. نبايد قضاوت كلي در خصوص اين قضيه شود، ممكن است در برخي موارد برخورد مأموران نادرست و در برخي جاها نيز بسيار خوب بوده باشد.
وي ادامه داد: البته ممكن است عده‌اي تحت تأثير تبليغات دشمنان قرار گرفته و رفتارهاي نامناسبي با زائران ايراني انجام دهند.
وي افزود: مسلماً مردم عربستان مردم مسلمان و خوبي هستند و مأموران عربستان موظفند با زائران ايراني و غير ايراني با احترام برخورد كنند.
امينيان با بيان اين كه در برخي جاها رفتارها خوب و در برخي موارد نيز برخوردهاي منفي با زائران ايراني انجام مي‌شود، گفت: بعضاً اين رفتارها تحت تأثير تبليغات وهابيون قرار گرفته و دولت عربستان نيز اصلاً موافق اين برخوردها نيست.
معاون حج و زيارت كشور در پاسخ به اين پرسش كه چه اقداماتي براي رفع اين مشكلات صورت گرفته است؟ خاطرنشان كرد: مسئولان نظام نسبت به رفتارهاي صورت گرفته با برخي از زائران عكس‌العمل نشان داده و در سطوح مختلف همانند وزارت امورخارجه، حج و زيارت، دفتر رياست جمهوري موضوع پي‌گيري شده و هميشه مقامات عربستاني اصرار داشتند كه سليقه‌هاي فردي باعث بروز چنين برخوردهايي مي‌شود.
امينيان گفت: در سفري كه مسئولان ايراني به كشور عربستان داشتند، مأموران خاطي را شناسايي و معرفي كرده و مقامات عالي عربستان آن‌ها را بركنار كردند.
معاون حج و زيارت كشور اظهار داشت: مردم عربستان را نبايد وارد اين موضوع كرد چرا كه مردم عربستان با ما خوب هستند و ما با آن‌ها ريشه ديني داريم.


| شناسه مطلب: 27668







نظرات کاربران