معاون وزیر علوم: باید جوانان را با روح و عرفان حج آشنا کرد معاون وزیر علوم: باید جوانان را با روح و عرفان حج آشنا کرد معاون وزیر علوم: باید جوانان را با روح و عرفان حج آشنا کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون وزیر علوم: باید جوانان را با روح و عرفان حج آشنا کرد معاون وزیر علوم: باید جوانان را با روح و عرفان حج آشنا کرد معاون وزیر علوم: باید جوانان را با روح و عرفان حج آشنا کرد معاون وزیر علوم: باید جوانان را با روح و عرفان حج آشنا کرد معاون وزیر علوم: باید جوانان را با روح و عرفان حج آشنا کرد

معاون وزیر علوم: باید جوانان را با روح و عرفان حج آشنا کرد


معاون آموزش عالی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: روح و عرفان حج و ناگفته های تاریخ اسلام باید بیش از پیش به جوانان و دانشجویان ، بیان شود.

"سیدعباس لطفی "  در گفت وگو با  خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در مدینه النبی ، افزود: باید جلسات ویژه ای برای جوانان داوطلب که شمار آنها نیز کمتر نیست ، در زمینه بیان روح و عرفان حج داشته باشیم.
وی ، نقش بعثه ی مقام معظم رهبری در مدینه منوره را در این خصوص حایز اهمیت دانست و برلزوم متنوع بودن برنامه ریزی دانشجویان تاکید کرد.
معاون آموزش عالی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، در پاسخ به سووال خبرنگار سایت در مورد  سیاست این وزارتخانه درخصوص تعیین واحدهای درسی "مدینه و مکه شناسی" در دانشگاههای کشور گفت: اینکار بنوع دیگر در دستور کار هست و گروهی به ریاست دکتر ولایتی ، قرار است واحدی را با عنوان " تاریخ – تمدن ایران و اسلام " داشته باشند.
وی ، گفت: با این حرکت ، بخش عمده ای از تاریخ سرزمین وحی و جهان در عصر بعثت و اینکه تمدن اسلام چگونه توانسته است تمدنی مثل ایران و رم  را  تحت الشعاع قرار دهد ، ارایه خواهد شد.
لطفی ،  برگزاری اردوهای علمی و دوره  بصورت داوطلبانه  و استفاده از اساتید  برجسته  و مجرب حوزه و دانشگاه را  مثمرثمر دانست و تصریح کرد:  تجربه نشان می دهد که دانشجویان از اینگونه جلسات واردوها استقبال می کنند و هیچ لزومی ندارد که در قالب واحد و کلاس درسی باشد.
معاون آموزش عالی وزارت علوم ،  تحقیقات و فناوری ،  با  تاکید  بر اینکه مهم این است که  بتوانیم محتوی  لازم را باانتخاب اساتیدی  مجرب به دانشجو منتقل کنیم ، گفت: اگر دانشجو احساس کند این کلاسها و جلسات  برایش سودمند است ،  با علاقه در آنها شرکت می کند و حتی درصورت لزوم از برخی کلاسهای درسی نیز می زند.


| شناسه مطلب: 27677







نظرات کاربران