تدوین نظام جامع حج و زیارت تدوین نظام جامع حج و زیارت تدوین نظام جامع حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تدوین نظام جامع حج و زیارت تدوین نظام جامع حج و زیارت تدوین نظام جامع حج و زیارت تدوین نظام جامع حج و زیارت تدوین نظام جامع حج و زیارت

تدوین نظام جامع حج و زیارت


معاون پشتیبانی سازمان حج و زیارت از تدوین نظام جامع حج و زیارت در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عباس رحمتي نيا روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اين طرح براساس رهنمودهاي امام راحل و مقام معظم رهبري براي مدت 20 سال تدوين شده است.
وي افزود: در اين نظام نامه به شرح وظايف و تفکيک فعاليت واحدهايي که در امر خدمات رساني به زائران کار مي کنند، پرداخته شده است.
رحمتي نيا گفت: اين نظام نامه پس از تصويب مقامات عالي کشور، بصورت دستورالعمل به مجريان و دست اندرکاران امور حج و زيارت در بخش دولتي و خصوصي ارايه مي شود.
وي، گسترش ساختار تشکيلاتي، ثبت نام اينترنتي و اقدام لازم براي اسکان زائران ايراني در هتل هاي نزديک به کعبه و حرم پيامبر اسلام (ص) در مدينه به عنوان مهمترين اقدامات اين سازمان نام برد.
اين مسوول يادآور شد: امسال تعداد زئران حج تمتع ايران با دو هزار نفر افزايش به 104 هزار و 80 نفر رسيده که درقالب 570 کاروان ساماندهي شده اند.
معاون سازمان حج و زيارت افزود: اين زائران از 17 ايستگاه پروازي ايران اير و سوريه آرلاين به بيت الله الحرام انتقال مي يابند.
وي گفت: اگر امسال فرودگاه بيرجند به امکانات مورد نياز تجهيز شود تعداد فرودگاههاي پروازي به 18 مورد خواهد رسيد.
وي افزود: امسال از 22 آبان ماه مصادف با 14 ذيقعده پروازهاي زائران آغاز خواهد شد.
همچنين با حضور معاون سازمان حج وزيارت عمليات احداث سازمان اداره حج و زيارت غرب استان تهران در زميني به مساحت يک هزارمترمربع و با اختصاص 16 ميليارد ريال اعتبار در کرج آغاز شد.


| شناسه مطلب: 26656







نظرات کاربران