نگهداری قرآن طوماری در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری قرآن طوماری در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری قرآن طوماری در کتابخانه آستان قدس رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگهداری قرآن طوماری در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری قرآن طوماری در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری قرآن طوماری در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری قرآن طوماری در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری قرآن طوماری در کتابخانه آستان قدس رضوی

نگهداری قرآن طوماری در کتابخانه آستان قدس رضوی

قرآن خطی طوماری به ابعاد 70/4×9 سانتی‌متر که با چشم غیرمسلح قابل خواندن نیست در گنجینه خطی کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اعلام کرده است این قرآن با خط نسخ روی کاغذ آهار مهره کتابت شده و در نوع خود منحصر به فرد است.

فاضل هاشمی، رئیس بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: در این مصحف شریف در فواصل آیات گوی زنگاری هست و جدول‌بندی آن نیز به زنگار و تحریر مشکی است.

به گفته وی، نشانه‌ها در حاشیه در بین لوزی و زمینه سرخ قندیل مانند است.

کتابت این قرآن خطی طوماری به قرن سیزده هجری قمری بر می‌گردد.

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با 80 هزار کتاب و قرآن خطی بیشترین کتاب خطی در بین کتابخانه‌های جهان اسلام را در اختیار دارد.


| شناسه مطلب: 28248







نظرات کاربران