تخریب قبور جنت البقیع تخریب قبور جنت البقیع تخریب قبور جنت البقیع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تخریب قبور جنت البقیع تخریب قبور جنت البقیع تخریب قبور جنت البقیع تخریب قبور جنت البقیع تخریب قبور جنت البقیع

تخریب قبور جنت البقیع

سوال : آغاز عملی پروژه هدم جنت البقیع ، از چه زمانی طراحی و در چه وقت شروع به ویرانی حرم مطهر امامان معصوم (علیهم السلام) کردند و مجریان اصلی این طرح چه کسانی بودند ؟ پاسخ : آنچه که به صراحت در تاریخ می خوانیم ، عبارت صریح ابن تیمیه ، تئورسین و

سوال : آغاز عملي پروژه هدم جنت البقيع ، از چه زماني طراحي و در چه وقت شروع به ويراني حرم مطهر امامان معصوم (عليهم السلام) كردند و مجريان اصلي اين طرح چه كساني بودند ؟

پاسخ :

آنچه كه به صراحت در تاريخ مي خوانيم ، عبارت صريح ابن تيميه ، تئورسين وهابيت و نظريه پرداز آنان در كتاب منهاج السنه ، ج 2، ص437 است كه مي‌گويد :

فالمشاهد المبنية على قبور الأنبياء و الصالحين من العامة و من أهل البيت كلها من البدع المحدثة المحرمة في دين الإسلام.

حرم هاي ساخته شده بر قبور انبياء و صالحين و اهل بيت ، تمامشان از بدعت هاي حرامي است كه در دين اسلام ايجاد شده است و بر خلاف دين الهي است و نوعي شرك است .

اين اولين جمله صريحي است كه از منهاج السنه ابن تيميه استخراج شده است .

در حقيقت ، بعد از آنكه افكار ابن تيميه با هجوم گسترده علماي شيعه و سني مواجه شد و بزرگان اهل سنت ، مانند ذهبي و سُبكي ، او را متهم به نفاق و زندقه و بي ديني نموده و وي را محكوم و به زندان انداختند و عاقبت هم در سال 728 در زندان قلعه دمشق ، پرونده حياتش براي هميشه بسته شد ، ديگر نامي از ابن تيميه در كتاب ها و محافل علمي نمي بينيم ، جز اينكه ابن قيم جوزيه كه شاگرد او بود ، مروج افكار ابن تيميه بود . ايشان هم در كتاب زاد المعاد ، ص661 صراحت دارد :

يجب هدم المشاهد التي بنيت على القبور التي اتخذت أوثانا و طواغيت تعبد من دون الله و لا يجوز إبقاؤها بعد القدرة على هدمها و إبطالها يوما واحدا، فإنها بمنزلة اللات و العزى أو أعظم شركا عندها.

واجب است نابودي حرم هايي كه بر قبور اولياء بناء شده است و اين حرم ها ، نوعي بت پرستي و توجه به طاغوت و عبادت غير خداوند است. حتي باقيماندن اين حرم ها بعد از قدرت داشتن بر تخريب آنها ، ولو براي يك روز گناه بزرگي است .

تعبيري وقيحانه بكار مي برد و مي‌گويد : اين حرم ها ، به منزله لات و عزي است ، بلكه بزرگ تر از آنهاست .

پناه مي بريم به خداي عالم از اين عبارت وقيح ضد قرآن و سنت.

اما اينكه اين پروژه از چه زماني آغاز شد ؟

در دوره دوم تسلط آل سعود بر عربستان سعودي و حجاز است. در سال 1344 هجري قمري ، يكي از مفتيان وهابي به نام بُلَيهِد ، عبد الله بن سليمان بن سعود ، متوفاي 1359 هجري قمري، علماي مدينه را جمع كرد و به زور و تهديد از آنها فتوا گرفت كه نابودي حرم أئمه (عليهم السلام) واجب است.

نماز در كنار قبر بزرگان حرام است و اين كاري كه جاهلان در كنار ضريح بزرگان انجام مي دهند ، تماماً نوعي شرك و بت پرستي است ، حتي : و ما يفعل عند هجرة النبي (صلي الله عليه و سلم) من التوجه إليها عند الدعاء و غيره و الطواف بها و تقبيلها و التمسح بها.

دستور داد كه فتوا بدهيد اينها غير مشروع و شرك است.

علماي مدينه هم با توجه به كشتار علماء در هنگام فتح مكه مكرمه و طائف و جنايات انجام شده در كربلاء و نجف ، از ترس جانشان فتوا دادند بر اينكه نابودي حرم أئمه (عليهم السلام) و بزرگان دين واجب است و نماز خواندن در كنار حرم بزرگان ، خلاف شرع است .

در سال 1344 هجري قمري اين جنايت بزرگ و هولناك و ضربه بر پيكره اسلام و جريحه دار كردن عواطف ميليون ها مسلمان اعم از سني و شيعه انجام گرفت .

 

 


| شناسه مطلب: 85298







نظرات کاربران