پیامبر صلی الله علیه و آله  و واگذاری مسئولیت به خلفا پیامبر صلی الله علیه و آله  و واگذاری مسئولیت به خلفا پیامبر صلی الله علیه و آله  و واگذاری مسئولیت به خلفا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیامبر صلی الله علیه و آله  و واگذاری مسئولیت به خلفا پیامبر صلی الله علیه و آله  و واگذاری مسئولیت به خلفا پیامبر صلی الله علیه و آله  و واگذاری مسئولیت به خلفا پیامبر صلی الله علیه و آله  و واگذاری مسئولیت به خلفا پیامبر صلی الله علیه و آله  و واگذاری مسئولیت به خلفا

پیامبر صلی الله علیه و آله و واگذاری مسئولیت به خلفا

اگر به شما گفته شود: مردی مؤمن و صالح، سرپرست مردمانی بود که بعضی منافق و بعضی صالح بودند، امّا این رهبر با اینکه منافقان را می‌شناخت، از افراد صالح دوری ‌کرد و پست‌های مهم و فرماندهی را به آنها واگذاشت و آنها را در زمان حیات خود، رئیس و سر

اگر به شما گفته شود: مردي مؤمن و صالح، سرپرست مردماني بود كه بعضي منافق و بعضي صالح بودند، امّا اين رهبر با اينكه منافقان را مي‌شناخت، از افراد صالح دوري ‌كرد و پست‌هاي مهم و فرماندهي را به آنها واگذاشت و آنها را در زمان حيات خود، رئيس و سرور مردم قرار داد و…، درباره اين فرد چه مي‌انديشيد؟ شيعه در مورد پيامبر صلي الله عليه و آله  اين‌گونه عقيده‌اي دارد!

پاسخ

شما با اين مثال مي‌خواهيد بگوييد: شيعيان ابوبكر و عمر را منافق مي‌دانند، ولي رسول خدا صلي الله عليه و آله  پست‌هاي مهم را به آنها داده و آنها را سرور مردم كرده است و... .

رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله  هيچ مقام و مسئوليتي را چه مهم و چه پيش پا افتاده، به ابوبكر و عمر واگذار نكرد. در هيچ يك از منابع اهل سنت نيز از اينكه رسول خدا صلي الله عليه و آله  مسئوليتي را به ابوبكر، عمر و عثمان داده باشد سخني نرفته است.

رسول خدا صلي الله عليه و آله  هيچ‌گاه ابوبكر، عمر و عثمان را سرور هيچ كس قرار نداده است و شما هم براي ادعاي خود، دليل مستند و حتي غيرمستندي هم ارائه نكرده‌ايد.

مي‌گوييد: «پيامبر از افراد صالح دوري مي‌گزيد». اين ادعا نيز بي‌اساس است؛ چرا كه رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله  نه از افراد صالح فاصله مي‌گرفت و نه به ابوبكر، عمر و عثمان مسئوليتي واگذاشت (پاسخ تفصيلي در پرسش  صلي الله عليه و آله 2 گذشت).


| شناسه مطلب: 86110







نظرات کاربران