قائده لطف و امام زمان قائده لطف و امام زمان قائده لطف و امام زمان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قائده لطف و امام زمان قائده لطف و امام زمان قائده لطف و امام زمان قائده لطف و امام زمان قائده لطف و امام زمان

قائده لطف و امام زمان

شیعیان می‌گویند: وجوب تعیین امام به قاعده لطف الهی برمی‌گردد. عجیب این است که امام دوازدهم شیعیان در کودکی پنهان شده و تا به امروز ظاهر نشده است. پس، از امامت او، چه لطفی به مسلمانان رسیده است؟ پاسخ 1. لطف الهی در هر زمانی و در هر شرایطی ف

شيعيان مي‌گويند: وجوب تعيين امام به قاعده لطف الهي برمي‌گردد. عجيب اين است كه امام دوازدهم شيعيان در كودكي پنهان شده و تا به امروز ظاهر نشده است. پس، از امامت او، چه لطفي به مسلمانان رسيده است؟

پاسخ

1. لطف الهي در هر زماني و در هر شرايطي فوايد خاص خود را دارد؛ خبر دادن حضرت عيسي عليه السلام  از بعثت پيامبر آخر الزمان ششصد سال قبل از ظهور پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله ، چه فايده‌اي داشت؟ آيا حضرت عيسي عليه السلام  در مژده دادن بعثت پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله  كار بيهوده‌اي كرد؟ وجود حضرت مهدي[ نيز همانند خبر حضرت عيسي عليه السلام  از بعثت پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله  سودمند است وجود امام زمان[ لطفي است از طرف خداوند بر امت و او همانند خورشيد پشت ابر است كه هر چند ظاهر نباشد ولي براي همه جهانيان مفيد است.

2. آب‌هاي زيرزميني در بعضي جاها ظاهر مي‌شود، اما جاهاي ديگر از ديده‌ها پنهان است. آيا پنهان بودن آب‌هاي زيرزميني به‌معناي بي‌فايده بودن آن است؟ ظاهر بودن امام فوايدي دارد و پنهان بودنش فوايدي ديگر.

 عليها السلام . وجود ملائك كه از نظر مردم غايب است چه فوايدي دارد؟ وجود امام غايب بيش از آنها فايده دارد.


| شناسه مطلب: 86122







نظرات کاربران