فلسفه غیبت امام دوازدهم فلسفه غیبت امام دوازدهم فلسفه غیبت امام دوازدهم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فلسفه غیبت امام دوازدهم فلسفه غیبت امام دوازدهم فلسفه غیبت امام دوازدهم فلسفه غیبت امام دوازدهم فلسفه غیبت امام دوازدهم

فلسفه غیبت امام دوازدهم

شیعیان ادعا می‌کنند که امام دوازدهم آنها به دلیل ترس از کشته‌شدن پنهان شده است. به آنها گفته می‌شود که پس چرا ائمه پیش از او کشته نشدند با اینکه در دولت خلاف زندگی می‌کردند. پاسخ 1. غیبت امام دوازدهم به دلیل، ترس نیست، بلکه بنا ب

شيعيان ادعا مي‌كنند كه امام دوازدهم آنها به دليل ترس از كشته‌شدن پنهان شده است. به آنها گفته مي‌شود كه پس چرا ائمه پيش از او كشته نشدند با اينكه در دولت خلاف زندگي مي‌كردند.

پاسخ

1. غيبت امام دوازدهم به دليل، ترس نيست، بلكه بنا به عواملي از جمله قدرناشناسي مردم از نعمت رهبران الهي است.

2. ترس در ميان ائمه اهل بيت: معنا و مفهوم ندارد؛ زيرا كدام امام از علي بن ابي‌طالب عليه السلام  تا حسن عسكري عليه السلام  را سراغ داريد كه با مرگ طبيعي از دنيا رفته باشد و با شمشير يا سم به شهادت نرسيده باشد؟

آيا جريان شهادت امام حسن عليه السلام  به تحريك معاويه و شهادت امام حسين عليه السلام  به دست لشكر يزيد و مسموميت امامان پس از آنها را به دست خليفه وقت، در تاريخ نخوانده‌‌ايد؟ با توجه به اين جريان مستمر خداوند اراده نموده آخرين ذخيره الهي از اهل بيت: را از گزند حوادث مصون نگه‌دارد تا به وقت مناسب مأموريت الهي را به انجام رساند و جهان را از ظلم و جور پاك سازد.


| شناسه مطلب: 86137







نظرات کاربران