مادربزرگ اوباما : در مکه دعا کردم خداوند نوه ام را به اسلام دعوت کند مادربزرگ اوباما : در مکه دعا کردم خداوند نوه ام را به اسلام دعوت کند مادربزرگ اوباما : در مکه دعا کردم خداوند نوه ام را به اسلام دعوت کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مادربزرگ اوباما : در مکه دعا کردم خداوند نوه ام را به اسلام دعوت کند مادربزرگ اوباما : در مکه دعا کردم خداوند نوه ام را به اسلام دعوت کند مادربزرگ اوباما : در مکه دعا کردم خداوند نوه ام را به اسلام دعوت کند مادربزرگ اوباما : در مکه دعا کردم خداوند نوه ام را به اسلام دعوت کند مادربزرگ اوباما : در مکه دعا کردم خداوند نوه ام را به اسلام دعوت کند

مادربزرگ اوباما : در مکه دعا کردم خداوند نوه ام را به اسلام دعوت کند

گفت و گوی تقصیلی با ساره عمر مادر بزرگ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که برای نخستین بار حج تمتع را به جا آورد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از نشريه زائر ، ساره عمر مادر بزرگ باراك اوباما و سعيد حسين اوباما عموي رئيس جمهور آمريكا در پايان اداي مناسك حج در گفتگو با يك روزنامه سعودي  تاكيد كردند از ورود به سياست رئيس جمهورآمريكا كه از بستگان آنهاست خودداري مي كنند و تنها به سؤالات مربوط به  حج پاسخ مي دهند.

با اين حال اين مساله مانع از آن نشد تا مادربزرگ اوباما با ديپلماسي اسلامي به يك سؤال سياسي ديگر پاسخ دهد وقتي خبرنگار سعودي پرسيد : آيا پيش بيني مي كني كه نوه ات براي دومين بار در آمريكا رئيس جمهور شود؟ كه حاجه ساره در حالي كه لبخندي بر چهره داشت و  به فرزندش حسين و نوه هايش نگاه مي كرد، گفت : فقط خدا مي داند.

مادربزرگ رئيس جمهور آمريكا مي گويد : وقتي به روستايم در كنيا بازگردم آنها را از اسلام و قدرت اين دين مطلع خواهم كرد.

او با لهجه سواحلي كه مردم هفت كشور آفريقايي به آن تكلم مي كنند از جمله كنيا كشوري كه مادربزرگ اوباما در روستاي كوقليلو آن كشور زندگي مي كند، مي گويد خيلي خوشحال شدم كه به حج مشرف گشتم ، زيرا يادم مي آيد وقتي بچه بودم معلم مدرسه ام از مكه مكرمه و مدينه منوره حرف مي زد، اكنون اين  فرصت ارزشمند را قدر مي دانم تا در مقدس ترين اماكن براي اقوام و نوه هايم دعا كنم تا خدا آنها راحفظ كند.

البته مادربزرگ رئيس جمهور آمريكا از ورود به مسائل سياسي مربوط به نوه اش باراك اوباما در گفتگوي روزنامه الوطن با او و چهار نوه و پسرش كه عموي اوباماست، خودداري كرد.

ساره عمر  كه دوست دارد به او حاجيه گفته شود از اينكه توانسته است در 88 سالگي فريضه حج را به جا آورد خيلي خوشحال است، با اين حال او گفت حاضر است درباره هر مساله اي صحبت كند مگر حرف زدن درباره سياست اوباما و ديدگاهايش درباره مسائل جهان عرب يا جانبداري دولتش از اسرائيل
سياست در ديدار با مادربزرگ اوباما وعمويش سعيد حسين ممنوع بود و صرفا در اين گفتگو به حج پرداخته شد.
او مي گفت كه چقدر آرزو داشته است  فريضه حج را به جا آورد.

مادربزرگ اوباما خيلي به پيروزي جمهوريخواهان در انتخابات ميان دوره اي كه اجراي ديدگاههاي داخلي و خارجي اوباما را تهديد مي كند و همچنين به طرح امنيتي اش در افغانستان و عراق اعتنايي نمي كند با اين حال گفت : دعا كردم تا خداوند باراك نوه ام را به اسلام هدايت كند.
 به گفته يكي از فرزندان فيصل امبويا عموي باراك اوباما كه توسط جدش از مسيحيت به اسلام گرويده است، جدش متخصص دعوت از غير مسلمانان به اسلام است .

مادربزرگ اوباما مي گويد وقتي به روستايم در كنيا بازگردم آنها را از اسلام و قدرت اين دين مطلع خواهم كرد.

 مادربزرگ اوباما در كارهاي خيريه در كنيا فعال است اما حاج سعيد عموي اوباما كه آرزو داشت سال گذشته به حج بيايد اما امسال نصبيش شد، گفت گمان نمي كردم به اين سرزمين مقدس مشرف شوم، خيلي خوشحال شدم كه توانستم امسال مناسك حج را به جا آورم و از ملك عبدالله به خاطر اين دعوت تشكر مي كنم.

عموي اوباما در مشاعر مقدسه دعا كرد مسلمانان مانند اداي مناسك حج همواره متحد و يكپارچه باشند.
فوزيه عمر نوه دختري مادربزرگ اوباما مي گويد : حج  فرصت بزرگي براي من به وجود آورد تا با خداي عزوجل خلوت كنم .
 فوزيه حج و تجمع بزرگ مردم  در آن را به روز قيامت و خروج مردم از قبورشان در مقابل خداوند براي حساب رسي تشبيه كرد.
موسي اسماعيل پسرخاله رئيس جمهور آمريكا مي گويد : با وجودي كه من كنيايي الاصل هستم اما احساس مي كنم از نظر روحي در اين سرزمين مقدس متولد شده ام، چرا كه من اين سرزمين مقدس را دوست دارم.

بر اساس اين گزارش، محمد بن عبدالعزيز امير منطقه جده خانواده رئيس جمهور آمريكا و در راس آنها ساره عمر مادربزرگ و سعيد حسين اوباما عموي وي را به حضور پذيرفت و از آنها پذيرايي كرد.

خانواده باراك اوباما امسال ميهمان پادشاه عربستان بودند به افتخار آنها ضيافت شامي از سوي امير منطقه جده برگزار شد.


| شناسه مطلب: 10456







نظرات کاربران