مقبره حضرت یعقوب (ع) کجاست ؟ مقبره حضرت یعقوب (ع) کجاست ؟ مقبره حضرت یعقوب (ع) کجاست ؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مقبره حضرت یعقوب (ع) کجاست ؟ مقبره حضرت یعقوب (ع) کجاست ؟ مقبره حضرت یعقوب (ع) کجاست ؟ مقبره حضرت یعقوب (ع) کجاست ؟ مقبره حضرت یعقوب (ع) کجاست ؟

مقبره حضرت یعقوب (ع) کجاست ؟

یعقوب فرزند اسحاق فرزند ابراهیم خلیل، ملقب به اسرائیل و از انبیای بزرگ الهی بود. یعقوب خاندان پاک و شریفی داشت، پدرش، اسحاق، از پیامبران بزرگ و مادرش دختر حضرت لوط بود.

حضرت يعقوب چهار زن داشت و از آنان 12 پسر پيدا کرد که به آنان فرزندان اسرائيل و اسباط دوازده گانه و بني اسرائيل مي‌گويند. لذا يعقوب جدّ بني اسرائيل بود.
نام يعقوب 16 بار در قرآن آمده و يک بار نيز با عنوان اسرائيل از او ياد شده است. حضرت يعقوب عليه السلام پس از درگذشت پدرش، اسحاق، به مقام پيامبري رسيد. شريعتي که تبليغ مي کرد همان شريعت ابراهيم عليه السلام و کتاب او هم همان صحف ابراهيم بود.
از زندگي حضرت يعقوب عليه السلام تنها دو واقعه در قرآن مجيد آمده است؛ يکي آنکه هنگام مرگ از فرزندان خود پرسيد:«بعد از من چه کسي را خواهيد پرستيد؟»
گفتند:«خداي تو و خداي پدرانت، خداي ابراهيم و اسماعيل و اسحاق را خواهيم پرستيد.»
واقعه ديگر مربوط است به داستان يعقوب و يوسف و حوادثي که بر سر فرزندش گذشت، و اندوه وي در فراق پسرش، کوري چشمش و سرانجام، رسيدن به وصال يوسف و بازيابي بينايي‌اش.
يعقوب پس از تحمل و رنج و اندوه بسيار، در 140 يا 147 سالگي در مصر از دنيا رفت و هنگام مرگ به فرزندش، يوسف، وصيت کرد که جنازه او را به فلسطين ببرد و نزد پدر و جدش، اسحاق و ابراهيم، دفن کند.
يوسف نيز به وصيت پدر عمل کرد و وي را در حرم ابراهيم در شهر الخليل به خاک سپرد. اکنون نيز قبر اين خاندان در الخليل بر جا است.


منابع:
تاريخ الانبياء، ‌رسول محلاتي‌، ج 1، ‌ص 219؛ اعلام قرآن خزائلي، ص 118

image_2010915934147811.jpg


image_2010915934147812.jpg


image_2010915934147963.jpg



| شناسه مطلب: 10503







نظرات کاربران