دومین دومین دومین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دومین دومین دومین دومین دومین

دومین "گل نرجس" نشریه زائر در آدینه حجاج منتظر منتشر شد

نشریه خبری-تحلیلی بعثه مقام معظم رهبری دومین ویژه نامه آدینه های خود را امروز جمعه 5 آذر ماه منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مدينه منوره؛ امروز بيست و هشتمين شماره نشريه زائر به همراه ويژه نامه "گل نرگس" در اختيار زائران سرزمين وحي قرار گرفت.

گل نرجس ويژه نامه اي كه به موضوع غيبت حضرت صاحب الامر (عج)؛ انتظار و مهدويت مي پردازد.

بر اساس اين گزارش بايدها و نبايدهاي انتظار از ديدگاه مراجع عظام تقليد در صفحه دوم توجه مخاطبان را به خود جلب مي كند و به عنوان مثال به نقل از حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب به نكاتي چون انتظار؛ مايه اميد و امام زمان (ع) الگوي جهاد براي اهل ايمان اشاره شده است.

مهدويت در انديشه شهيد مطهري نيز دست مايه گزارشي با عنوان انسان كامل براي زندگي كامل شده است و در آن زائران ايراني مي توانند ديدگاه استاد شهيد در زمينه مهدويت را به صورت خلاصه از نظر بگذرانند.

مدعي گويد كه با يك گل نمي آيد بهار

من گلي دارم كه دنيا را گلستان مي كند

 
همچنين به گزارش خبرنگار ما ، بيست و هشتمين شماره نشريه زائر در اختيار زائران ايراني قرار گرفت.

نشريه زائر در صفحه اول شماره امروز جمعه خود را به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در تجمع 110 هزار نفري بسيجيان پرداخته و به نقل از ايشان نوشته است: بسيج يك حقيقت عظيم و درخشان است.

در صفحه گزارش حج زائر گزارشي تفصيلي درباره نتايج پياده سازي نظام نقل ترددي در حج 89 به چشم مي خورد و به موفقيت هاي اجراي اين طرح در كاهش چشمگير زمان معطلي زائران در عزيمت به مشاعر مقدسه اشاره شده است.

مسجد قبا در صفحه مدينه در تاريخ نشريه زائر معرفي شده و موقعيت جغرافيايي و شرح تاريخي آن ذكر شده است.

منطقه قبا در فاصله شش كيلومتري جنوب مسجد النبي قرار دارد و از جمله مناطق زراعي و پرآب اطراف مدينه به شمار مي آيد به همين دليل نخلستان هاي زيادي در قبا وجود داشته و دارد.

اين منطقه به دليل واقع شدن در جنوب شهر اولين محلي بود كه از رسول خدا (ص) استقبال كرد.

پيامبر اكرم صلوات الله عليه پس از رسيدن به قبا چند روزي را در آنجا بسر بردند تا آنكه امير مومنان علي عليه السلام  و برخي ديگر از اعضاي خانواده اش به ايشان پيوستند و آنگاه همگي راهي يثرب شدند.

در چهار روزي كه رسول خدا (ص) در قبا بود مسجدي در اين ناحيه بنا فرمود كه طي آن تنها ديواري از سنگهاي حره بر گرد آن كشيده شد.

آن حضرت درباره نماز خواندن در مسجد قبا فرمود: كسي كه خود را در خانه اش تطهير كند آنگاه به مسجد قبا در آيد و دو ركعت نماز بخواند ثواب يك عمره را برده است.


| شناسه مطلب: 10513







نظرات کاربران