چند خبر از هیئت پزشکی حج چند خبر از هیئت پزشکی حج چند خبر از هیئت پزشکی حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چند خبر از هیئت پزشکی حج چند خبر از هیئت پزشکی حج چند خبر از هیئت پزشکی حج چند خبر از هیئت پزشکی حج چند خبر از هیئت پزشکی حج

چند خبر از هیئت پزشکی حج

اهدای تلفن همراه به زائران بستری در بیمارستان‌های سعودی / افزایش 10درصدی متخصصین مرکز پزشکی حج و زیارت / زائران بیمار در قالب وقوف اضطراری اعمال خود را به جا می‌آورند.

اهداي تلفن همراه به زائران بستري در بيمارستان‌هاي سعودي
مدير بيمارستان هلال احمر در مكه گفت: يك خط تلفن همراه با يك گوشي در اختيار هر زائري كه در بيمارستان هاي سعودي بستري شود قرار مي گيرد.

پيرحسين كوليوند در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به مكه مكرمه گفت: با هماهنگي هاي صورت گرفته به منظور در جريان بودن روند معالجه زائران بيماري كه در بيمارستان هاي سعودي بستري هستند يك خط تلفن همراه با يك عدد گوشي در اختيار اين بيماران قرار گرفته است.
وي گفت: زائران بستري در بيمارستان هاي سعودي مي توانند شماره تلفن همراه خود را به مديران كاروان، اعضاي خانواده و ... بدهند تا هر موقع نيازي شد در دسترس آنها باشد.
وي در ادامه با اشاره به امكانات و تجهيزات بيمارستان هلال احمر در مكه گفت: اين بيمارستان به 14 تخت سي سي يو، 25 تخت بستري آقايان، 18 تخت بستري بانوان، يك اورژانس بانوان، يك اورژانس آقايان، داخلي، قلب، مغز و اعصاب و ... مجهز است.
كوليوند با بيان اينكه سيستم آزمايشگاه بيمارستان مكه كاملا به روز بوده و به تجهيزات پيشرفته مجهز شده است گفت: در موسم حج امسال در بخش راديولوژي علاوه بر سونوگرافي، اكو و ... يك دستگاه ديجيتال راه اندازي شده است.
وي در اين زمينه گفت: تصاويري كه توسط اين دستگاه گرفته مي شود بلافاصله در صفحه رايانه پزشك مربوطه مشاهده مي شود و پزشك معالج مي تواند بدون بررسي هاي بعدي نسبت به ويزيت بيمار خود اقدام نمايد.
مدير بيمارستان هلال احمر در مكه در ادامه با بيان اينكه در موسم حج امسال دستگاه اتوكلاو كه وسايل پزشكي را استريل مي كند براي اولين بار مورد استفاده قرار گرفته است گفت: پزشكان عربستاني در بازديدي كه از بيمارستان مكه داشتند از به كارگيري اين تجهيزات ابراز شگفتي كرده و اعلام داشتند كه مركز پزشكي حج و زيارت ايران يكي از بهترين مراكز پزشكي در ميان كشورهاي حاضر در عربستان است.
كوليوند با اشاره به نزديك شدن به ايام تشريق گفت: هم اينك 165 تخت به صورت آماده باش مهيا شده است تا در صورت نياز در ايام تشريق از آنها استفاده شود.
وي افزود: به همين منظور يك درمانگاه مجهز در عرفات، دو پايگاه سيار در مزدلفه و يك درمانگاه در منا برپا شده است تا در اين ايام به زائران خدمات رساني شود.

image_2010118181818436.jpg


زائران بيمار در قالب وقوف اضطراري اعمال خود را به جا مي‌آورند
روحاني وقوف اضطراري مركز پزشكي حج و زيارت گفت: زائران بيمار در قالب وقوف اضطراري اعمال خود را به جا مي آورند.

حجت الاسلام والمسلمين شهاب الدين وحيدي مهرجردي گفت: با توجه به اينكه برخي از زائران به دليل بيماري نمي توانند به همراه كاروان هايشان اعمال حج را انجام دهند، اين افراد از طريق مركز پزشكي حج و زيارت در قالب وقوف اضطراري اعمال خود را انجام خواهند داد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه زائران بيمار چگونه به حج اعزام شده اند گفت: اين افراد كساني هستند كه يا در عربستان برايشان ضايعه اي پيش آمده است و يا بيماري شان در عربستان عود كرده است.
وي افزود: به همين خاطر وقوف اضطراري از سوي مركز پزشكي حج و زيارت به اجرا گذاشته مي شود.
وحيدي مهرجردي در ادامه به چگونگي اجراي اين طرح اشاره كرد و گفت: در اين طرح بيماران بستري در بيمارستان توسط يك آمبولانس به منا، مشعر و عرفات منتقل مي شوند.
وي گفت: چنانچه بعد از انجام اعمال وضعيت بيمار رضايت بخش بوده و پزشك كاروان آن را تاييد كند، زائر مي تواند به كاروان خود ملحق شده و از آنجا به مكه برود.
وحيدي مهرجردي افزود: اما اگر حال بيمار مساعد نباشد مجددا به بيمارستان مكه برگردانده مي شود.
وي در خاتمه گفت: براي اين منظور تعدادي اتوبوس آي سي يو و سي سي يودار نيز تدارك ديده شده و هيچ محدوديتي براي پذيرش بيماران در وقوف اضطراري وجود ندارد.


افزايش 10درصدي متخصصين مركز پزشكي حج و زيارت
معاون حج عمره مركز پزشكي حج و زيارت گفت: به منظور ارائه خدمات پزشكي بهتر، در موسم حج امسال تعداد متخصصان مركز پزشكي حج و زيارت 10 درصد نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.

امين رضا طباطبايي گفت: در موسم حج امسال با توجه به تجاربي كه از سال هاي گذشته داشتيم سعي كرديم با افزايش نيروهاي متخصص، خدمات بهتري را به زائران ارائه كنيم كه در اين راستا 10 درصد به ميزان پزشكان متخصص افزوديم.
وي با بيان اينكه عمليات بهداشتي درماني موسم حج به دو مرحله قبل و حين موسم تقسيم مي شود گفت: بدين منظور يك مرحله از زمان ثبت نام زائران شروع مي شود و مرحله ديگر در طول ايام حج است كه با نظارت دقيق مركز پزشكي حج صورت مي گيرد.
وي خاطر نشان ساخت: يكي از سرفصل هاي مهم در موسم حج امسال موضوع آموزش است كه به روش هاي مختلف انجام مي شود.
طباطبايي افزود: آموزش زائر، آموزش كارگزاران حج و آموزش كادر تخصصي مركز پزشكي در اين موضوع گنجانده شده است.
وي در ادامه با بيان اينكه بيمارستان هاي مراكز پزشكي حج و زيارت قبل از ورود زائران آماده مي شود گفت: پيش از اعزام زائران به سرزمين وحي در سال جاري علاوه بر آماده سازي بيمارستان ها، 75 تن دارو به همراه كادر پزشكي و ديگر نيروهاي خدماتي به عربستان منتقل شد.
طباطبايي همچنين با اشاره به اجراي طرح سيستم ارجاع گفت: با اجراي سيستم ارجاع از ترددهاي بي مورد بيماران جلوگيري شده و بسياري از مسائل بيماران توسط پزشكان كاروان ها برطرف مي شود.
معاون حج عمره مركز پزشكي حج و زيارت در ادامه به چگونگي نظارت مركز پزشكي حج و زيارت بر امور بهداشتي زائران اشاره كرد و گفت: كل پروسه تغذيه، انبارها، سردخانه ها، طبخ و ... تحت نظارت كارشناسان بوده و در صورت وجود مشكلي به فوريت سعي در رفع آن مي شود.
طباطبايي در خاتمه با بيان اينكه اطلاعات پزشكي زائران در نرم افزار معاينات پزشكان كاروان ها ثبت مي شود گفت: به منظور بررسي بيماري هايي كه در موسم حج بروز و ظهور پيدا مي كنند در طرحي جديد تمام اطلاعات پزشكي زائران در نرم افزاري ثبت مي شود تا در بعد از موسم حج مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد.

 

عناوين مرتبط:

اخبار كوتاه از هيئت پزشكي حج جمهوري اسلامي ايران  

هيچ بيماري خاصي در بين زائران مشاهده نشده است

توصيه هاي مركز پزشكي حج و زيارت به زائران

بازديد نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت از مركز پزشكي در مكه + گزارش تصويري

بيمارستان هاي هلال احمر در مكه و مدينه آماده ارايه خدمات به زايران ايراني هستند  

خدمات ويژه اي در حج امسال براي زائران مسن تدارك ديده شده است  

 

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

گزارش - آنچه راهیان سر‌زمین وحی باید بدانند

 

توصيه‌هاي مركز پزشكي حج و زيارت به حجاج  

 

توصیه وزیر بهداشت به زائران حج تمتع

 

عدم اجبار واکسن آنفلوانزا برای زائران حج تمتع

 

در حج امسال جوانان خدمت گزاران زائران سالمند خواهند بود  

 

پزشكان حرفه اي، سلامت زائران را تضمين مي كنند  

 

بهداشتي «حلق» كنيد  

 

6 كيف بهداشتي و فرهنگي امسال به حجاج اهدا مي‌شود

 

مشاوره زنان زائر با پزشك متخصص ضرورتي انكارناپذير  

 

رييس هيات پزشكي حج و زيارت: هشدار جدي درباره بيماري هاي واگيردار در حج وجود ندارد  

 

به سلامت عازم حج شويد  


| شناسه مطلب: 10758







نظرات کاربران