یک میلیون زائر خانه خدا در مکه مکرمه در نماز جمعه شرکت کردند یک میلیون زائر خانه خدا در مکه مکرمه در نماز جمعه شرکت کردند یک میلیون زائر خانه خدا در مکه مکرمه در نماز جمعه شرکت کردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یک میلیون زائر خانه خدا در مکه مکرمه در نماز جمعه شرکت کردند یک میلیون زائر خانه خدا در مکه مکرمه در نماز جمعه شرکت کردند یک میلیون زائر خانه خدا در مکه مکرمه در نماز جمعه شرکت کردند یک میلیون زائر خانه خدا در مکه مکرمه در نماز جمعه شرکت کردند یک میلیون زائر خانه خدا در مکه مکرمه در نماز جمعه شرکت کردند

یک میلیون زائر خانه خدا در مکه مکرمه در نماز جمعه شرکت کردند

روز گذشته نزدیک به یک میلیون زائر خانه خدا در مکه مکرمه در نماز جمعه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه، نماز جمعه در مکه مکرمه با حضور بیش از يك میلیون زائر خانه خدا برگزار شد که برای حج تمتع در این مکان مقدس گردهم آمده اند.

یک فروند بالگرد امنیتی عربستان سعودی نیز به منظور نظارت بر برگزاری این مراسم با شکوه و تامین امنیت ان بر فراز کعبه گشت زنی می کرد.

در مراسم باشکوه حج امسال مسلمانان از سراسر جهان حضور یافته اند. بیش از يك میلیون در نخستین نماز جمعه حج امسال در مکه مکرمه حضور داشتند.

خیابانهای این شهر مملو از نمازگزاران بود زیرا در مسجد الحرام که صحن های آن گنجایش نیم میلیون نفر را دارد جا نبود .

صفوف نمازگزاران در خیابانهای اصلی به مسافت بیش از چهار کیلومتر تا مسجد الحرام ادامه داشت . خیابانهای ابراهیم خلیل و اجیاد از ابتدا تا انتهای آن مملو از نمازگزاران بود .

صف نمازگزاران به تونل الحجیج که به مشاعر مقدسه منتهی می شود و همچنین به جاده های منتهی به محله العزیزیه که با مسجد الحرام پنج کیلومتر فاصله دارد گسترش یافته بود .

شیخ عبد الرحمن السدیس خطیب مسجد الحرام حجاج را به استفاده از فریضه حج برای وحدت به منظور حل بحرانهایی که جهان اسلام با آن روبروست دعوت کرد .

وی از مسلمانان خواست برای یافتن راهکاری برای مسئله فلسطین و آزادسازی مسجد الاقصی تلاش کنند . السدیس همچنین درخواست کرد به محاصره فلسطینیان پایان داده شود .

او همه ملت فلسطین را به وحدت و کنار گذاشتن اختلافات دعوت کرد .


| شناسه مطلب: 10761







نظرات کاربران