امام جمعه رشت: کنگره عظیم حج نشان دهنده زنده بودن روح توحید مداری در دنیای اسلام است امام جمعه رشت: کنگره عظیم حج نشان دهنده زنده بودن روح توحید مداری در دنیای اسلام است امام جمعه رشت: کنگره عظیم حج نشان دهنده زنده بودن روح توحید مداری در دنیای اسلام است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام جمعه رشت: کنگره عظیم حج نشان دهنده زنده بودن روح توحید مداری در دنیای اسلام است امام جمعه رشت: کنگره عظیم حج نشان دهنده زنده بودن روح توحید مداری در دنیای اسلام است امام جمعه رشت: کنگره عظیم حج نشان دهنده زنده بودن روح توحید مداری در دنیای اسلام است امام جمعه رشت: کنگره عظیم حج نشان دهنده زنده بودن روح توحید مداری در دنیای اسلام است امام جمعه رشت: کنگره عظیم حج نشان دهنده زنده بودن روح توحید مداری در دنیای اسلام است

امام جمعه رشت: کنگره عظیم حج نشان دهنده زنده بودن روح توحید مداری در دنیای اسلام است

نماینده ولی فقیه در گیلان حج را مرکز وحدت و کنگره عظیم اسلامی دانست و تاکید کرد: حج نشان می دهد که روح برادری و توحید مداری در دنیای اسلام زنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، در خطبه نخست نماز جمعه رشت، حج را مرکز وحدت و کنگره عظیم اسلامی دانست و تاکید کرد: حج نشان می دهد که روح برادری و توحید مداری در دنیای اسلام زنده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حج مشقت ترین اعمال عبادی است، افزود: خداوند در آیات مختلف قرآن کریم نسبت به برپا داشتن حج تاکید کرده و ثوابی بالاتر از همه اعمال برای آن قرار داده است.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به برکات حج از نگاه قرآن کریم، اظهار داشت: حج برای افزایش درک مسلمانان از نعمت اسلام و نمایش اتحاد و قدرت مسلمانان به دشمنان واجب شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، قربانی کردن نفس، ذکر خداوند و جلای قلب را از برکات حج برشمرد و گفت: تغییر نام به حاجی، دیدن جاهای نادیده باید هدف حج نباشد و اسلام منافعی بالاتر مانند خودسازی را فلسفه حج قرار داده است.

امام جمعه رشت یادآور شد: سفر حج امتیازات مادی و عناوین را از انسان دور کرده و با یادآوری قیامت انسان را به خداوند نزدیک تر می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، برائت از مشرکان را از دیگر برکات حج خواند و خاطرنشان کرد: علت غصب سرزمین مسلمانان فلسطین برای بیش از 60 سال، سازش کشورهای اسلامی با غرب و اجرایی نشدن سنت برائت از مشرکان است.

خطیب نماز جمعه رشت تاکید کرد: حج نماد و درس مبارزه با شرک است و دنیای اسلام با داشتن چنین عبادت عظیم، یک میلیارد و 500 میلیون نفر جمعیت و منابع مادی و انسانی فراوان باید اسیر دست غرب نباشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: امام خمینی(ره) حج را از حالت خشکی و تهجر بیرون آورد و حج را تمرین مبارزه با استکبار و ظلم معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در خطبه دوم با اشاره به انتشار زندگی نامه بوش و اعتراف صریح مبنی بر صدور دستور شکنجه زندانیان در این کتاب، اذعان کرد: دولت های غربی برای به دست آوردن منافع خود از حقوق بشر استفاده ابزاری می کنند.

امام جمعه رشت یادآور شد: رسانه های غربی رویدادهای خلاف حقیقت را رنگ و لعاب ضد حقوق بشری داده و علیه ملت های آزاده بکار می بند و به اعترف بوش برای صدور فرمان شکنجه بی تفاوت هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره تشکیل دولت در عراق نیز، گفت: علت تشکیل نشدن دولت عراق برای مدت هشت ماه، کارشکنی ها و اقدامات تروریستی آمریکا، عربستان و مصر در این کشور بوده است.

خطیب نماز جمعه رشت ابرازامیداواری کرد: با تشکیل دولت عراق مردم این کشور از بی سامانی امور نجات یاند و اقدامات تروریستی در نتیجه تامین امنیت عمومی متوقف شود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به هفتم ذی الحجه و شهادت امام محمد باقر(ع)، اظهار کرد: امام باقر(ع) بنیانگذار دانشگاه مدینه بودند که به وسیله امام صادق(ع) به ثمر نشست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت سالروز وفات علامه طباطبایی، گفت: علامه طباطبایی با نوشتن کتاب المیزان، تحولی در حوزه علمیه و دنیای اسلام ایجاد کرد.


| شناسه مطلب: 10768







نظرات کاربران