امکانات لازم برای برگزاری حجی آرام تدارک دیده شده است امکانات لازم برای برگزاری حجی آرام تدارک دیده شده است امکانات لازم برای برگزاری حجی آرام تدارک دیده شده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امکانات لازم برای برگزاری حجی آرام تدارک دیده شده است امکانات لازم برای برگزاری حجی آرام تدارک دیده شده است امکانات لازم برای برگزاری حجی آرام تدارک دیده شده است امکانات لازم برای برگزاری حجی آرام تدارک دیده شده است امکانات لازم برای برگزاری حجی آرام تدارک دیده شده است

امکانات لازم برای برگزاری حجی آرام تدارک دیده شده است

رسولی‌محلاتی با اشاره به اینکه زائران بیت‌الله‌الحرام مطمئن باشند که امکانات لازم برای برگزاری حجی آرام تدارک دیده شده است، افزود: تاکنون موردی نبوده که از سوی دولت ایران مطرح شده و از طرف دولت سعودی پذیرفته نشده باشد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از  ايكنا ، محمدجواد رسولی‌محلاتی، سفير ايران در كشور عربستان ، با اشاره به تمهيداتی كه سفارت ايران در اين دوره از حج تمتع برای بهبود امور زوار ايرانی انجام داده است، گفت: به دنبال جلساتی كه در تهران با حجت‌الاسلام قاضی‌عسكر، نماينده مقام معظم رهبری در سازمان حج و سرپرست حجاج ايرانی داشتيم، موضوعاتی كه مد نظر بود و اهميت ويژه‌ای برخوردار داشت، برای ارائه به مسئولان حج و زيارت عربستان دسته‌بندی شد.

وی با اشاره به اينكه برای برگزاری حج امسال از سه ماه پيش ملاقات‌هايی به صورت مستمر در اين راستا برگزار شد، افزود: همچنين برای هر چه بهتر برگزار كردن حج امسال سه ملاقات با وزير حج عربستان داشتيم و كليه انتظاراتی كه مسئولان ايرانی برای برگزاری مناسب حج امسال داشتند را انتقال و مورد بحث و بررسی قرار داديم.

رسولی با يادآوری اينكه در آخرين جلسه‌ای با مسئولان كشور عربستان در اين زمينه داشتيم به توافقات خوبی رسيديم كه مكتوب و عملياتی شد، اظهار كرد: شايد مهمترين اتفاقی كه امسال افتاد اين بود كه تعداد زوار ايرانی حاضر در حج به صدو سه هزار نفر افزايش يافت.

سفير ايران در كشور عربستان در بخش ديگری از سخنانش بيان كرد: با عنايات ويژه مسئولان عربستان مخصوصا ملك عبدالله اميدواريم امسال يكی از سال‌های نمونه را در برگزاری حج ايرانيان داشته باشيم.

وی در ادامه گفت: اميدواريم هموطنانی كه عازم بيت‌الحرام هستند قوانين حاكم بر كشور عربستان سعودی را محترم بشمارند و در جهت حفظ آرامش و احترام به قوانين و مقررات اين كشور كوشا باشند.

رسولی با اشاره به اينكه زائران بيت‌الله‌الحرام مطمئن باشند كه امكانات لازم برای برگزاری حجی آرام تدارك ديده شده است، افزود: تاكنون موردی نبوده كه از سوی دولت ايران مطرح شده و از طرف دولت سعودی پذيرفته نشده باشد.

سفير ايران در كشور عربستان با اشاره به جلسه هفته گذشته خود با وزير حج عربستان، اظهار كرد: در اين جلسه تأكيد شد كه بيش‌از 70 درصد حجاج ايران بالای 60 سال سن دارند و بايد امكانات ويژه‌ای برای رسيدگی به امور آنها بسيج شود كه مورد قبول طرف سعودی قرار گرفت.

وی در پايان با اشاره به مشكلات پيش آمده در فرودگاه مدينه گفت: مشكلات كوچكی در فرودگاه مدينه به دليل اجرای عمليات طرح توسعه آن به وجود آمده است كه طرف سعودی قول برطرف كردن آن را داده است.


| شناسه مطلب: 10814







نظرات کاربران