رادیوهای آسیای میانه و قفقاز صداوسیما در تدارک ویژه‌های حج رادیوهای آسیای میانه و قفقاز صداوسیما در تدارک ویژه‌های حج رادیوهای آسیای میانه و قفقاز صداوسیما در تدارک ویژه‌های حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رادیوهای آسیای میانه و قفقاز صداوسیما در تدارک ویژه‌های حج رادیوهای آسیای میانه و قفقاز صداوسیما در تدارک ویژه‌های حج رادیوهای آسیای میانه و قفقاز صداوسیما در تدارک ویژه‌های حج رادیوهای آسیای میانه و قفقاز صداوسیما در تدارک ویژه‌های حج رادیوهای آسیای میانه و قفقاز صداوسیما در تدارک ویژه‌های حج

رادیوهای آسیای میانه و قفقاز صداوسیما در تدارک ویژه‌های حج

رادیوهای اداره کل آسیای میانه و قفقاز معاونت برون مرزی صداوسیما به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک ذی‌الحجه و مراسم معنوی حج، ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي برون‌مرزي صداوسيما ، راديو آذري برون مرزي ويژه برنامه‌اي با عنوان «مراسم فرارسيدن ماه ذي حجه» پخش مي‌کند. اين ويژه برنامه با محورهاي ماهيت حج، انواع عبادت‌ها، تاريخ کعبه و شهر مکه و اهميت آن، مفهوم و معناي مناسک و دلايل روايي آن، ميقات و مراحل اعمال حج، تأثيرات اعمال حج، واجبات و محرمات حج، حج جايگاه پيمان الهي، شرح اعمال حج و ايمان و تسليم پخش خواهد شد.

راديو ترکي استانبولي نيز ويژه برنامه‌اي با نام «در ديار دوست» در حال پخش دارد. اين ويژه برنامه داراي آيتم هاي کارشناس، حج ابراهيمي، وظايف حجاج، مصاحبه‌هاي تلفني با شخصيت‌هاي مذهبي و سياسي ترکيه و گزارش از مناطق مختلف مکه به وسيله خبرنگاران محلي است.

در راديو قزاقي، ويژه برنامه‌هايي با نام‌هاي «حج»،«مناسک حريم دوست» و «کعبه منظر موحدان» توليد شده و در حال پخش است. مناسک و آداب و رسوم و نيز بيانات ائمه و آيه‌هاي قرآني درباره حج، از جمله آيتم‌هاي اين برنامه‌ها به شمار مي‌رود.

راديو کردي نيز ويژه برنامه حج را در برنامه‌هاي «صبح و زندگي» و «مجله عصرگاهي» پخش مي‌کند. اين ويژه برنامه در مورد اعمال و مناسک، نظرات انديشمندان جهان اسلام، گفتگو با کارشناس و گزارش از خبرنگاران محلي و مصاحبه هاي تلفني با شخصيت هاي مذهبي است.

برخي از اين برنامه‌ها در گروه فرهنگ و معارف معاونت برون مرزي نگارش و تنظيم شده و برخي ديگر به وسيله نويسندگان برنامه‌هاي راديويي تهيه شده است.


| شناسه مطلب: 10828







نظرات کاربران