سیل زدگان پاکستانی از مواهب حج بهره مند شدند سیل زدگان پاکستانی از مواهب حج بهره مند شدند سیل زدگان پاکستانی از مواهب حج بهره مند شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سیل زدگان پاکستانی از مواهب حج بهره مند شدند سیل زدگان پاکستانی از مواهب حج بهره مند شدند سیل زدگان پاکستانی از مواهب حج بهره مند شدند سیل زدگان پاکستانی از مواهب حج بهره مند شدند سیل زدگان پاکستانی از مواهب حج بهره مند شدند

سیل زدگان پاکستانی از مواهب حج بهره مند شدند

بدون شک یکی از آثار و برکات کنگره عظیم حج رسیدگی به مشکلات مسلمانان و دستگیری از نیازمندان است و سیل زدگان پاکستانی امسال این لطف الهی شامل حالشان شده که از کمک های دیگر مسلمانان در آیین حج بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، كمك و ياري رساندن به سيل زدگان پاكستاني خواسته همه مسلمانان خاصه زايران بيت الله الحرام است كه با عشق به خداوند و خدمت به خلق او راهي اين سفر معنوي شده اند اما برخي زايران باتوجه به تمكن مالي از امكان كمك بيشتري برخوردارند.
در آيين حج امسال برخي زايران پاكستاني باحضور در اتوبوس ها حامل زايران و سخن گفتن با زبان خود اما با سوز و دل ، حديث تلخ مصيبت سيل در كشورشان را بازگو و درخواست كمك مي كنند و در اين بين بسياري از حجاج ايراني و غير ايراني با هديه دادن وجه نقد با آنان همدردي كرده و كمك مي كنند .
علاوه بر كمك هاي نقدي و انفرادي حجاج ايراني ، بر اساس اعلام سازمان حج و زيارت و در پي درخواست نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت از زايران براي كمك به سيل زدگان پاكستاني قرار شده كه بخش مهمي از گوشت هاي قرباني زايران ايراني پس از ذبح در قربانگاههاي منا براي سيل زدگان پاكستاني به اين كشور ارسال شود .
علاوه بر اين كمك ها، بسياري از زايران ايراني در قالب كاروان هاي خود مبالغي را به عنوان كمك به اين اقدام انساندوستانه اختصاص داده اند كه مجموع آنها افزون بر 45 ميليون ريال ايران و 741 ريال سعودي بالغ مي شود .
بر اثر جاري شدن سيل در چند ايالت پاكستان افزون بر دو هزار پاكستاني جان خود را از دست داده و ميليون ها تن از آنان بي خانه و كاشانه شده اند .
سيل پاكستان زندگي حدود 22 ميليون پاكستاني را به هم ريخته است و سيل‌زدگان همچنان به كمك‌هاي غذايي و بهداشتي و پوشاكي محتاجند. 
 


| شناسه مطلب: 10830







نظرات کاربران