نمایشگاه نمایشگاه نمایشگاه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نمایشگاه نمایشگاه نمایشگاه نمایشگاه نمایشگاه

نمایشگاه "روایت تصویری از خانه خدا" برپا شد

نمایشگاه "روایت تصویری از خانه خدا" همزمان با ایام حج در موزه هنرهای معاصر فلسطین، شب گذشته (17 آبان) برپا شد.

منوچهر يگانه دوست عکاس در مراسم افتتاحيه نمايشگاه عکس روايت تصويري از خانه خدا، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: از سال 1335 زيرنظر استاد محمود پاکزاد در اسپورت فيلم وارد حرفه عکاسي شدم.

وي افزود: تهران قديم، سدهاي تهران و سواحل خليج فارس، از فعاليت هاي عکاسي آن زمان من است و در دهه 50 با مشرف شدن به سفر حج، تصميم گرفتم صحنه هاي مکان هاي مختلف مکه و مدينه را به تصوير بکشم.

يگانه دوست با اشاره به موضوع عکس هايش ادامه داد: نحوه زندگي اجتماعي، حمل و نقل و ترافيک، از جمله سوژه هايي بود که نظر من را در آن سرزمين آسماني به خود جلب کرد.

اين عکاس به سوژه هاي مشابه عکاسان مختلف در فضاي مکه و مدينه اشاره کرد و اظهار داشت: هر عکس يک خبر است و براي بيننده بايد گويا باشد و همکارانم در همان فضاها عکاسي کردند، اما حس و حرف هايي که هر عکس براي گفتن دارد با يکديگر متفاوت است.

بنابراين گزارش، منوچهر يگانه دوست، متولد يازدهم فروردين 1319 تهران حاصل دو دهه عکسبرداري از مکه معظمه و شهر مدينه و اطراف آن را در قالب مجموعه نمايشگاهي در موزه هنرهاي معاصر فلسطين به نمايش عموم گذاشته است.

براساس اين گزارش، اين عکس ها که روايتگر عشق و علاقه مردم به خانه خدا است، با عنوان "روايت تصوير از خانه خدا" به مناسبت ايام حج به همت فرهنگستان هنر، روز گذشته به نمايش گذاشته شد.

يادآور مي شود، منوچهر يگانه دوست، برپايي نمايشگاه دائمي سازمان نمايشگاهي تهران و سازمان حج و زيارت را با بيش از 50 سال سابقه عکاسي در کارنامه خود دارد و عضو انجمن صنفي عکاسان مطبوعاتي ايران و عضو خانه عکاسان نيز است.

گفتني است، علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه و ملاقات با منوچهر يگانه دوست، مي توانند همه روزه تا 13 آذر به موزه هنرهاي معاصر فلسطين واقع در ميدان فلسطين، خيابان طالقاني، خيابان برادران مظفر، تقاطع بزرگمهر مراجعه کنند.


| شناسه مطلب: 10839







نظرات کاربران