جایگاه حج ایران در عربستان ، جایگاه ممتازی است جایگاه حج ایران در عربستان ، جایگاه ممتازی است جایگاه حج ایران در عربستان ، جایگاه ممتازی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جایگاه حج ایران در عربستان ، جایگاه ممتازی است جایگاه حج ایران در عربستان ، جایگاه ممتازی است جایگاه حج ایران در عربستان ، جایگاه ممتازی است جایگاه حج ایران در عربستان ، جایگاه ممتازی است جایگاه حج ایران در عربستان ، جایگاه ممتازی است

جایگاه حج ایران در عربستان ، جایگاه ممتازی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست زائران ایرانی با اشاره به جایگاه ممتاز حج ایران در عربستان گفت مقامات عربستان بارها بر نظم و برنامه حج و زیارت ایران اذعان کرده اند و حتی از بعثه های دیگر کشورها نیز خواسته اند که در امور مختلف برنامه های حج از ایران الگو بگیرند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از واحد مرکزی خبر ، حجت الاسلام والمسلمین سيد علی قاضی عسگر گفت : مدیریت حج و زیارت ایران در امور مختلف زائران مثل جا به جایی درون شهری و برون شهری ، مسایل پزشکی و حضور پزشکان مجرب در هیات پزشکی حج و آشپزخانه های متمرکزی که ایران به خصوص در مکه برای سه وعده ی صدو سه هزار زائر ، آماده و فعال کرده ، بارها مورد توجه مقامات عربستان و بعثه های کشورهای دیگر قرار گرفته و بارها در نشست ها و همایش ها برخی از این کشورها اشتیاق خود را برای استفاده از تجربیات ایران در این زمینه ها ابراز کرده اند.

image_20101192059548282.jpg


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر ، برنامه ریزی ایران برای حمل و نقل ترددی در ایام تشریق را نیز از نکات قابل توجهی دانست که ایران ، امسال نخستین بار است آن را اجرا می کند.

وی درباره برنامه های معنوی ایران هم گفت هیچ کشوری به اندازه ایران در این زمینه فعالیت نداشته به طوری که هم اکنون دو مجله به زبان های عربی و فارسی با حدود 26 هزار صفحه مطالب تولیدی حج و زیارت و حدود 800 اثر اعم از کتاب ، سی دی و برنامه های آموزشی تولید و منتشر کرده ایم.

سرپرست زائران ایرانی درباره اهمیت استفاده از ظرفیتهای حج در داخل ایران و ضرورت برنامه ریزیهای جدی در این زمینه گفت حج دارای ظرفیت های بسیار معنوی ، اقتصادی و سیاسی است.

وی بازگشت یک حاجی را وقتی که واقعا متحول شود و به کشور بر گردد ، چرخش مالی حج وقتی که یک حاجی کمتر خرید کند و خرید خود را در داخل کشور انجام دهد ، و آشنایی زائران با زائران دیگر کشورها و ارتباط و همفکری آنان با یکدیگر را از ظرفیت های معنوی ، اقتصادی و سیاسی حج در داخل کشور خواند.

سرپرست زائران ایرانی با قدردانی از فعالیت های صدا وسیما در حوزه حج و زیارت و در جهت گسترش و انتقال فرهنگ غنی حج در داخل کشور ، تعامل و همکاری صدا وسیما و حج و زیارت را مثت و سازنده خواند و تاکید کرد با توجه به ظرفیت های بالای صداوسیما برای تحقق و گسترش فرهنگ غنی حج در جامعه ، این تعامل باید در زمینه های مختلف خبری ، مستندسازی و هنری و ساخت فیلم و سریال بیشتر شود.

image_20101192059548281.jpg



وی گفت تاریخ اسلام، و بسیاری از رویدادها درباره پیامبر و ائمه در دو شهر مکه و مدینه رخ داد که می تواند ظرفیت خوبی برای ساخت سریال ها و فیلم های مستند باشد با وجود اینکه بسیاری از آثار اسلامی در این دو شهر تخریب شده مثل کوچه بنی هاشم اما باز هم هنرمندان می توانند هر ساله حضور داشته باشند و بسیاری از آثار باقیمانده را مستندسازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر درباره حوادث اخیر در عراق که به زائران ایرانی هم آسیب رساند گفت این حوادث عمق کینه دشمن را نسبت به مسلمانان و اقتدار آنان نشان می دهد و هدف اصلی انان وقتی که یک زائر فقط به قصد زیارت می رود و دشمن قصد جان او را می کند جلوگیری از اقتدار عراق و در نهایت مسلمانان است.

وی افزود عراق کشوری است که با منابع غنی نفتی ، کشاورزی و گردشگری و زیارتی می تواند درآمد سرشاری داشته باشد ، دانشمندان و نخبگان بسیار و جمعیت قابل توجهی از شیعیان ، اما وقتی می بینند اقتدار شیعه در ایران ، عراق و همینطور در لبنان شکل می گیرد ، نمی توانند اوضاع را آنگونه که می خواهند کنترل کنند هراسان می شوند و دست به جنایت می زنند.

وی با اشاره به نقش و مواضع ایران درمسایل مربوط به جهان اسلام گفت ایران همواره نقشی خیرخواهانه داشته با اینکه جمعیت قابل توجهی در بسیاری از کشورهای اسلامی مثل بوسنی هرزه گوین ، عراق ، افغانستان و پاکستان اهل تسنن هستند اما ایران همواره در بحران های مختلف به این کشورها نگاهی خیرخواهانه داشته و دارد.

وی ابراز امیدواری کرد در عراق هم اختلافات حل شود و دولت قانونی عراق سرکار آید و کارها در این کشور نظم بگیرد.

سرپرست زائران ایرانی با اشاره به حوادث اخیر عراق و شهادت و زخمی شدن شمار دیگری از زائران ایرانی گفت ما و زائران عتبات عالیات در این کشور هزینه می کنیم و اگر در عراق نتوانند امنیت را برقرار کنند در اعزام زائر تجدید نظر خواهیم کرد.


| شناسه مطلب: 10841







نظرات کاربران